"Булгартабак Холдинг" не смята да увеличава цените на цигарите, заяви на семинар край Разлог Иван Биларев, главен изпълнителен директор на холдинга.
От холдинга поясниха, че производството им ще се оскъпи с около 2000 лева на тон, тъй като е нужно да се въведе нова хартия, която позволява бързо гаснене на цигарите. В хартията има два пръстена. При достигане на тези пръстени, ако няма пушене, или ако те се доближат до повърхност, цигарата загасва. Тази мярка е приета като наложителна заради многото пожари, станали с незагасени фасове. В САЩ всички цигари са с такава хартия. Бързогаснещите цигари трябва да бъдат въведени до 17 ноември.
От компанията направиха отчет за постигнатите финансови резултати през 2010 година.
Ръководството определя изминалата година като добра. Отчетен е 140% ръст в реализирания обем цигари за експорт спрямо 2008 година. За същия период е отчетен 210% ръст в приходите от продажби
За миналата година общото количество продадени цигари е 17314 млн. къса. Нетните приходи от продажба на цигари възлизат на над 296 млн. лв. За сравнение приходите от продажба за 2009 година са над 243 млн. лв.
Компанията за последната година е постигнала и ръст на пазарния дял, който в момента е 37%.
От холдинга очакват много по-добри резултати за първото тримесечие на 2011 година в сравнение с първите тримесечия на предходните няколко години.
Приоритетите през настоящата година на вътрешния пазар на цигари са запазване на лидерската позиция, запазване на положителния тренд и увеличаване на пазарния дял на "Булгартабак", запазване на лидерската позиция на марката Victory, повишаване на пазарния дял на марките Victory, Еva, ММ и др.
Около 30% спад на легалния пазар на цигари има за една година - от февруари 2010 г. до февруари 2011 г., стана ясно днес. 740 тона е легалният пазар на цигари през февруари на настоящата година, при 1070 тона през февруари 2010 г. Спадът обаче не се дължи само на контрабандата. От изследване, направено преди три месеца за новия дизайн на фамилията Victory се вижда, че има намаление на броя на пушачите като цяло - с около 6% за година. Намалява броят на изпушените цигари на ден - от 17.4 на 15 за една година.
"Булгартабак Холдинг" не отчита ръст на контрабандата в последните месеци, каза Биларев, цитиран от Агенция "Фокус". Заделени са сериозни средства за оборудване на всички пропускателни пунктове със скенери и това е една от мерките срещу контрабандата, която е била коментирана на среща на производителите на цигари с представители на държавни институции. Обмисляли се и промени в законодателството за справяне с контрабандата.
В момента усилията на правителството са изключително сериозни. Ние сме в една лодка - всички легални производители на цигари, заедно с правителството, обясни Иван Биларев.
От холдинга имат уверението на финансовия министър Симеон Дянков, че до 2015 г. няма да има увеличение на акциза на цигарите.
Около 2400 души работят в "Булгартабак холдинг". Биларев заяви, че не се предвижда съкращение на персонала в дружествата от холдинга.
6% е делът на цигарите в опаковка от 10 къса от пазара на цигари в България, стана ясно още днес. Този дял е реализиран най-вече в последната година. "Акцизът се повиши, цените станаха много високи и това е удобна форма за хората", каза Иван Биларев. "Булгартабак Холдинг" има три марки в момента, които са с 10 къса в опаковка. Най-новата е ММ на цена 2.30 лева. На този етап не се предвижда на пазара да се пуска Victory в опаковка от 10 къса.
Продължава да се наблюдава тенденция към търсене на по-слаби цигари и увеличаване на сегмента на слим-цигарите.
Цигарите от фамилия Victory са с обновена визия, стана ясно още на семинара. Victory Gold е новото име на Victory White. С променено име е и друга разновидност на най-популярната
марка на холдинга - Victory Ultra вече е Victory Sky. Избран е формат round corner - заоблени ръбове. Гербът и логото на Victory са релефни.
"Старият дизайн е на пазара повече от 15 години с леки промени. Потребителите се развиват, ние също трябва да отговорим на това развитие и да обновим водещата си марка", посочиха от холдинга. В
момента пазарният дял на марката Victory е близо 18%.
До края на тази година компанията ще вложи 42 млн. лева в 7 инвестиционни проекта. Всички проекти трябва да бъдат завършени до края на 2011 година. Започва монтажът на технологична линия за раздуване на рязан тютюн. Други проекти на холдинга са свързани с преформатирания - за кратко време една линия да работи в различни формати на опаковката. В двете дружества в София и Благоевград ще бъдат внедрени нови производствени линии. Близо 7 млн. лева ще бъдат вложени в нова пълна комплектовъчна линия за производство на т.нар. "супер слим" цигари.
Приоритетните пазари на компанията са: Молдова, Словения, Хърватска и Полша, Възвръща се експортът за Япония, водят се преговори за Израел и ЮАР.
Прогнозата за експорта за първото тримесечие на годината е 3550 млн. къса продадени цигари при 2582.24 млн. къса за първите три месеца на миналата година и 1984.56 млн. къса за тримесечието на 2009 г.