Дизеловите и електрически мотриси Siemens, които са най-близкото до представата за съвременен подвижен състав в БДЖ, може да отпаднат от разписанията след Нова година. Причината е, че ресурсът им изтича в края на 2017 г., а процедурата за ремонта на машините се бави. Това обявиха бившият служебен министър на транспорта Кристиан Кръстев и синдикалистът Петър Бунев пред bTV.
„На 10 г. трябва да минат среден ремонт. Имат ресурс от 30 г., но за тези 30 г. не трябва само да се карат, трябва и да се поддържат”, подчерта Бунев. По думите му обществената поръчка за този ремонт в момента се обжалва. „Ще стигнем до положение дори парите да ги имаме, няма да имаме влакове”, предупреди представителят на КНСБ.
След поредния инцидент с амортизирания подвижен състав – този в Горна Оряховица, при който обгоряха тежко двама машинисти, Кръстев подчерта: „Хората в БДЖ, изпълнителският състав, са много отговорни хора, големи професионалисти. Това, че продължават да работят в такива условия, не е по тяхна вина”.
По думите му в конкретния случай става дума за машина на около 40 г., която не е модернизирана, смята се за опасна и освен това не е предпочитана и от ръководството, тъй като лесно позволява кражби на гориво.
БДЖ е пред фалит, въпросът е колко дълго държавата ще го държи, смята Кристиан Кръстев. Според него управлението на железопътния превозвач трябва да бъде разписано в дългосрочна програма за развитие.