Общо 160 служители на Националната агенция за приходите (НАП) са преминали обучения за обслужване на клиенти със специфични потребности през 2008 г. и 2009 г., съобщиха от агенцията. Обученията са проведени с лектори от Център за независим живот-София, като обучените експерти работят в салоните за обслужване на клиентите на НАП.
Служителите на приходната администрация са получили основни познания в области като подход към хората с увреждания, етикет при общуване с тях и обслужване на клиенти със зрителни, физически и слухови увреждания. По време на лекциите експертите от НАП са получили и знания за това как се обслужват клиенти с ментални и други увреждания, както и възможностите за подобряване на достъпността на салоните за хората със специфични потребности.
През 2008 г. са обучени 58 служители от териториалните дирекции София град, София област, Големи данъкоплатци и осигурители, както и дирекция "Информационен център" в Централно управление. През тази година да работят с хора със специфични нужди са се научили 102 служители от Пловдив, София, Бургас, Велико Търново и Варна.
Освен това през 2009 г. 21 експерти на НАП са подготвени за обучаващи по тема "Обслужване на клиенти със специфични потребности".