202-ма граждани са потърсили услугите на КЗП през почивните дни

02.01.2008 | 16:06
по статията работи: Петър Чернев
96 потребители са потърсили консултации на телефона на КЗП по отношение на правата им при предявяване на рекламации
202-ма граждани са потърсили услугите на КЗП през почивните дни


202 граждани са потърсили услугите на Комисията за защита на потребителите през почивните дни около Коледа и Нова година. Това съобщи за Агенция “Фокус” председателят на комисията Дамян Лазаров. Той уточни, че всички сигнали са постъпили на телефона на потребителя 0700 111 22.

Деветнадесет от обажданията са били свързани с пазаруване в търговски обекти, където не са били обявени цените на стоките или е липсвала информация за предлаганите стоки.

Туристи в различни туристически обекти са направили рекламации поради неспазване на условията от сключения договор при организирани пътувания в страната. Основното оплакване е било лошото обслужване в различни туристически обекти. Оплаквания са постъпили и за заведения за хранене и развлечение, където не са били издавани документи за направената покупка-продажба. По подадените сигнали са били извършени незабавни проверки и на нарушителите са съставени актове за административни нарушения.
Такива нарушения са били установени при всички 19 случая. Шест от проверките обаче продължават, поради неналичие на достатъчно документация.

 Един от тези случаи е свързан с турист в ски-курорта Банско, който е предплатил 4 нощувки в туристически обект. Настанявайки се в обекта обаче установява, че е прекалено шумно и решава да се премести на друго място. От туристическия обект обаче отказват да му върнат парите за нощувките, въпреки че в договора е било записано, че мястото е тихо и спокойно. Друг случай, по който продължава проверката на Комисията за защита на потребителите, е в село край Гоце Делчев, където турист предплаща нощувки в мезонет, но е бил настанен в две стаи с още четирима души.

96 потребители са потърсили консултации на телефона на КЗП по отношение на правата им при предявяване на рекламации. 60 от случаите са били свързани с мобилни телефони, при които не е бил спазен срокът за ремонт, посочен в гаранцията, други 14 случая са били за некачествен ремонт на мобилни апарати. 16 са били обажданията за рекламации във връзка със закупени битови уреди, от които потребителите не са били доволни, след въвеждането им в експлоатация. 6 са обажданията за рекламация на закупени дрехи или обувки.

При 87 от случаите потребителите са искали консултации по въпроси, които не са свързани с компетенцията на Комисията за защита на потребителите. Оплакванията са били свързани с обществени услуги, междуградски пътувания, ползване на таксиметрови услуги, спрян телефон от БТК, нарушения при количеството храна в предварително опаковани стоки и други. Всички сигнали са препратени към компетентните органи.

Като цяло Дамян Лазаров обобщи обстановката като спокойна. Той допълни, че по време на почивните дни в периода 22 – 31 декември, дежурни екипи на КЗП са правили периодични проверки на търговски и туристически обекти, за да наблюдават как протича покупко-продажбата. Там, където е било необходимо експертите на комисията са се намесвали, за да предотвратят допускането на административни нарушения. Големите търговски вериги пък са били проверявани по няколко пъти през почивните дни.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...