Над 35% от пътищата в страната са в окаяно състояние. Това заяви в ефира на Нова телевизия регионалният министър Десислава Терзиева.
"В момента търсим източници на финансиране. Обмисляме възможност между 70 и 100 млн. лв. от държавния бюджет да бъдат влагани годишно в ремонта на проблемните участъци на малките пътища", каза регионалният министър.
Според анализ на Световна банка минимум 9 млрд. лв. са необходими до 2020 г., за да бъде частично подобрено състоянието на всички пътищата в страната, съобщи Терзиева.
В момента се ремонтират около 1000 км пътна мрежа. До края на годината ще започне работата по още 140 км.
През следващата година ще започне ремонтът на 64 км от трасето на магистрала „Тракия“ между София и Пловдив. Той ще бъде финансиран със 70 млн. лв. по проект „Транзитни пътища V“.
През септември ще започне изпълнението на мерки за разрешаване на проблема със задръстванията на входа на Бургас, причинен от засиления трафик след завършването на АМ „Тракия“. През следващата година, при осигуряване на финансиране, можем да стартираме строителството, съобщи Терзиева.
Близо 360 млн. лева ще струва строителството на лот 2 на "Струма", чиято първа копка ще бъде направена днес.
Терзиева за обяви за промяна на правилата, по които се възлагат обществените поръчки на строителите на инфраструктурата. Според нея не трябва да се избира най-евтината оферта, а да се вземат предвид качеството, надзора, срокът за изпълнение и още редица други неща.
Министърът заподозря, че зад строителството на бензиностанции по магистрала "Тракия” се крият икономически интереси. Терзиева добави, че няма обяснение защо няма изградени бензиностанции, след като собствениците имат абсолютно всички разрешителни. Терзиева видя от тази гледна точка нередности при изграждането на аутобана. Според нея такива съоръжения и места за почивка е трябвало да се предвидят и изградят още при строенето на магистралата. 140 000 лева ще бъдат дадени за екотоалетни. Те ще бъдат разположени по протежение на "Тракия”.
Терзиева е категорична, че задължително трябва да се продължи със санирането като част от програмата за енергийна ефективност. 20% от бюджета на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъдат предвидени за саниране. Трябва да има независим орган, който да администрира процеса по енергийно обновяване на сгради и така да направи участието на гражданите в него по-лесно, според министъра.