Президентът на китайския интернет гигант за онлайн търговия Alibaba Джак Ма обяви амбицията на компанията му да създаве шест пъти повече клиенти и така те да достигнат до сериозния брой от 2 млрд. души, пише „Файненшъл таймс“.
По време на Световния икономически форум в Давос Ма коментира, че целта е в следващото десетилетие Alibaba да надмине по продажби американската Walmart. В момента компанията от САЩ отчита годишни продажби в размер на 470 млрд. долара. От друга страна тези на китайската компания не надминават 13 млрд. долара.
Основната цел на Alibaba е да разшири влиянието си извън Китай. Там онлайн платформата има общо 300 млн. клиенти и 10 млн. фирми, регистрирани на сайта им и ползващи услугите им.
„Мисля, че ние можем да сме полезни на малки и средни предприятия от Норвегия да продават своите продукти в Аржентина, например. А Аржентинските потребители да могат да си купят стоки от Швейцария“, обяснява Ма.
В края на декември стана ясно, че от Alibaba са похарчили над 1 млн. йени или 160,7 млн. долара за компенсации при фалшиви стоки и за засилване на защитата на данните на клиентите си от началото на 2013 г. до края на ноември 2014 г.
Фалшификатите могат да попречат на Alibaba да печели нови клиенти, инвеститори и търговски партньори в САЩ, смятат от компанията. Само преди няколко години в Северна Америка китайската фирма беше обвинена в нарушения във връзка с интелектуалната собственост.