Ford е лидер по продажби за изминалата година с 1851 нови коли. Това съобщи Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби в "Мото-Пфое", позовавайки се на статистика от КАТ. Лидерът сред най-продаваните модели Ford е Ford Fiesta с 800 продадени бройки за 2011 г. След него са моделите Ford Focus и Ford Transit.
98% от по-заможните българи притежават автомобил, а 72% всеки ден използват колата си. Това показват данни от социологическо проучване, поръчано от "Мото-Пфое България". То включва 1000 души, които
имат два пъти по-големи доходи от средните за страната и могат да си позволят закупуването на нов автомобил. Сред тях преобладават хората с висше образование и повечето от тях работят като
служители в големи компании или са собственици на фирми.
80% от запитаните използват един автомобил, а 15% от тях - два.
Лична кола имат 85% от анкетираните, докато с повече от една са 9%. На първо място сред притежаваните марки лични возила от едно семейство се нарежда марката Opel, следвана от VW, Renault, Ford и
Audi, посочи още Коларов. 12,3% от запитаните са посочили, че личната им кола е Опел, а 11,9 карат Volkswagen, информира iNews.bg.
35% от запитаните възнамеряват да си купят автомобил в близките една-две години, като 24% от тях са посочили, че биха си закупили чисто нова кола. Според Костадинов това е много добър показател, а пазарът до голяма степен развитието на икономиката.
Сред премиум марките като най-силен и безопасен автомобил хората са определили Volvo, следвано от BMW и Audi. Само 15% от запитаните в проучването притежават висок проходими автомобили, като лидер сред тях са Toyota, Mitsubishi, Mercedes и Land Rover.
Снимка: Econ.bg
Песимизмът на пазара идва от драстичното увеличение на покупката на стари автомобили, които са внесени с първа регистрация у нас. Само за миналата година техният брой е 200 хиляди, показва справка
на КАТ.
"Внасянето на тези коли в страната е една от основните причини за силно замърсения въздух у нас", коментира Александър Костадинов. Той добави, че повечето от тях са много стари, разходът им на
гориво е много голям и изхвърлят много повече отработени газове. Освен това държавата губи значително от тази порочна практика, тъй като за тях не се плаща ДДС и това са пропуснати данъци, които не
влизат в хазната.
По време на вчерашното събитие стана ясно, че обществените нагласи са, че марките Mercedes и BMW са най-предпочитани и карани от хората, които действат сивия сектор т.е от "мутрите".