Lonely Planet: България и Унгария са еднакво атрактивни туристически дестинации

11.08.2006 | 16:45
по статията работи: econ.bg
България е на 70 място от общо 218 държави в класацията "Пулсът на пътешественика" 2006

Участниците в Пулсът на пътешественика 2006 определят на първи позиции Австралия, Щатите, Нова Зеландия, Италия и Тайланд като място, което ще посетят през следващата си отпуска, съобщиха от Usit Colours. България е на 70 място от общо 218 държави и е само на 2 места след Унгария и изпреварва Румъния с 14. За кратък няколкодневен престой независимите туристи биха отскочили до Барселона, Париж, Мелбърн, Амстердам или Ню Йорк – градовете, които събират общо 18% от гласовете.

Над 33 000 пътешественици от 170 държави са отговорили на запитването на Lonely Planet, най-много са тези от Великобритания (39,5%), Австралия (26%) и САЩ (8%). Гласували са общо 67 българи, което ни нарежда на 31 място по активност, повече от половината от тях са разбрали за проучването от уеб страницата на българската туристическа агенция Usit Colours.

Най-предпочитан остава старият континент Европа (28%), следван без изненада от Азия с почти 22%. Пътешествениците не могат да устоят на многоликата Австралия и я избират за своя любима страна. След нея са посочени Италия и Тайланд. България е на 89-то място от общо 219 държави.

Lonely Planet провежда за втори път своето онлайн проучване Пулсът на пътешественика (Traveller's Pulse Survey 2006), целта на което е да разкрие начина на живот, къде, защо и колко често пътуват независимите пътешественици по света. Партньори на Lonely Planet за България са Usit Colours и Българската асоциация на младежките хостели, а въпросникът беше достъпен и през страницата www.usitcolours.bg.

Пулсът на пътешественика 2006 изследва склонността към пътуване най-вече на младите хора. Проучването потвърждава глобалната тенденция към по-активно пътешестване – 49% от отговорилите планират да пътуват по-интензивно през 2006-2007 год., отколкото някога са го правили. Основният стимул за това е да изследват и опознаят непознато за тях място (79% от общия брой отговорили). Нарастващата честота на пътуване се утвърждава по-скоро като начин на живот и не се дължи на пропорционално нарастващ доход – 39% от участниците определят като нисък бюджета, с който разполагат при пътуване, а 34% като достатъчен, за да се чувстват спокойно.

Като доминиращ се откроява моделът за почивка, при който се планират основно кратки пътувания (престой до 1 седмица) с една по-дълга почивка – 33%, 1/6 от участниците предпочитат да пътуват за кратко, но по-често. За една година почти половината от всички отговорили правят над 4 кратки пътувания. През изминалата 2005 г. 51% са посетили повече от 3 нови места в собствената си страна, а 79% са били от 1 до 3 пъти в чужбина.

----------

Lonely Planet има повече от 30 години опит в издаването на пътеводители за индивидуални пътешествия.

Българската асоциация на младежките хостели е неправителствена организация, учредена през м. юли 2005 г., и представлява Международната младежка хостел федерация в България.

Фирмата Usit Colours, известна в България повече от 10 години като "Агенцията на пътуващото младо поколение", осигурява пътуването на над 22 хиляди клиента всяка година.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...