Днес министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев (вляво на снимката) и изпълнителният директор на Националната агенция за приходите Мария Мургина (вдясно на снимката) дадоха официалния старт на система за управление на административното обслужване на чакащи клиенти в офиса на агенцията в града. Въвеждането на системата се реализира по проект на Министерството на държавната администрация и административната реформа, в който са включени общо 26 офиса на НАП, 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност” към МВР и 1 офис на КАТ, припомнят от МДААР.
Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише; комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване. В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват към съответното гише. Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др.
Системата е полезна и за ръководителите на съответните администрации, предоставяйки статистическа информация, важна при взимането на решения за подобряване на организацията на работа:
- Време за обслужване
- Брой обслужвани клиенти
- Интензивност на обслужване
- Пиково време за обслужване
- Средно време на обслужване и на изчакване
- Брой работни места, предлагащи дадена услуга и др.
В ТД на НАП – Варна има 103 085 фирми с активна регистрация. От тях 48 645 са еднолични търговци, 11 140 са граждани, упражняващи свободни професии и селскостопански производители и 43 300 са юридически лица регистрирани. Фирмите, регистрирани по ДДС са 12 315. Териториалната дирекция на НАП – Варна обслужва общо над 350 000 клиенти от Варна и областта.
Изпълнител на проекта на МДААР е фирма „Моникомп България” ЕООД, която спечели обявената от МДААР обществена поръчка за изграждане, доставка и сервиз на системи за управление на чакащи клиенти. Договорът на обща стойност 914 395 лв. без ДДС беше подписан през декември 2007 г.
Припомняме ви, че по-рано този месец подобна система беше инсталирана в клона на НАП в Силистра. Първият клон, в който беше монтирана системата беше клон "Изток" на Агенцията в София