Абонат се жалва от ЕВН за дискриминация

31.05.2011 | 13:32
по статията работи:
Специализиран заседателен състав на Комисията за защита от дискриминация се произнесе с решение по преписка
Абонат се жалва от ЕВН за дискриминация

Специализиран заседателен състав на Комисията за защита от дискриминация се произнесе с решение по преписка, образувана по жалба на Кирил.Ж., жител на пловдивския квартал „Тракия". Жалбата е срещу „ЕВН България Електроразпределение". Оплакването е за дискриминация по признак „лично положение". Токът на жалбоподателя бил спрян заради просрочено плащане.

Жалбоподателят твърди, че за услугата „възстановяване на захранване след просрочено плащане" му е взета сума в пъти по висока от сумите, взимани за същата услуга на същия тип битови клиенти от съседния ромски квартал.

Кирил.Ж. отказва да плати, а ЕВН мотивира по-високата цена с ограничените технически възможности на съоръженията, монтирани в блока на жалбоподателя.

На клиентите, на които е монтирано средства за търговско измерване с дистанционен контрол и пълни технически възможности, се предоставя услугата на цена от шест лева и петдесет стотинки, а на другите клиенти, на които е монтирано средство без дистанционен контрол и с ограничени технически възможности, същата услуга е на цена от деветнадесет лева.

Жалбоподателят пожелал по-стойностно оборудване и за своя блок, но от дружеството му отговорили, че оборудването не е негов избор и допълнили, че в съседния ромски квартал оборудването било на високо технологично ниво и с дистанционно командване, но това било предизвикано от некоректния подход към доставчика от страна на клиентите там.

Жалбоподателят счита, че е дискриминиран като клиент от различен етнически произход в сравнение с клиентите, които заплащат по-ниска цена за предоставената от ответното дружество услуга при сходни обстоятелства.

Счита, че е дискриминиран още като клиент с репутация на коректен платец за разлика от посочените вече клиенти при сходни обстоятелства. В така създалата се ситуация жалбоподателят се чувства поставен при по-неблагоприятни условия от хората от съседния квартал заради личното и общественото си положение на коректен клиент и жител на квартал с коректни клиенти.

В своето писмено становище ЕВН България Електроразпределение" заявява, че наистина съществува разлика в цената на посочената в жалбата услуга, но причините за това не се основават на нито един от посочените в чл. 4 от Закона за защита от дискриминация признаци.

При калкулация на услугата „възстановяване на електрозахранването" от страна на ЕВН, прекъсната за неплатена електроенергия на потребител, са спазени цитираните по-горе принципи.

В резултат на това са се получили следните цени на услугата:

  • Възстановяване на електрозахранването на прекъснат за неплатена енергия потребител от електрическо табло - 19,00 лв.;
  • Възстановяване на електрозахранването на прекъснат за неплатена енергия потребител дистанционно - 6,50 лв.;
  • Възстановяване на електрозахранването на прекъснат за неплатена енергия потребител от стълб - 23,00 лв.;
  • Възстановяването на електрозахранването на прекъснат за неплатена енергия потребител чрез оперативно превключване - 30,00 лв.

Заседателният състав установява, че заявеното в предоставеното писмено становище от страна на ответника мнение, че всички клиенти за дружество са равнопоставени, в случая не се подкрепя с никакви доказателства и на практика от събраните доказателства се установи, че не отговаря на действителната фактическа обстановка.

Трети специализиран постоянен състав на комисията установява, че ЕВН, с въвеждането на различни цени за услугата „възстановяване на прекъснато електрозахранване" за различните си клиенти е допуснало неравно третиране на Красимир Ж. от Пловдив, което представлява нарушение на чл. 37 от ЗЗДискр. (чл. 37. Не се допуска отказ от предоставяне на стоки или услуги, както и предоставянето на стоки или услуги от по-ниско качество или при по-неблагоприятни условия, на основата на признаците по чл. 4, ал. 1.) по признак „лично положение".

Предписва да преустанови нарушението и да установи положение на равнопоставеност по отношение на жалбоподателя Красимир Ж.

Задължава ответникът по настоящата преписка занапред да се въздържа от извършване на подобно нарушение.

Препоръчва на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране във връзка с правомощията й на регулаторен орган, който одобрява Общите условия за пренос на електрическа енергия през електроразпределителната мрежа на ЕВН да се съобрази с изискванията както на Закона за защита от дискриминация, така и на Директива 2000/43/ЕО. Решението подлежи на обжалване от страните пред Върховния административен съд.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 04.11   1429 г. – Арманяк-бургундска гражданска война: Жана д'Арк освобождава Сен Пиер льо Мутие. 1501 г. – Катерина Арагонска (по-късно първа съпруга на Хенри VIII)...