През следващите 4 години ще бъдат отделени 3 млрд. лв. по програма за регулиране на трафика и преодоляване на задръстванията в София. Това заяви столичният кмет Бойко Борисов на
пресконференция, на която представи инфраструктурните проекти и обектите, които екипът му ще реализира през следващите четири години. 1.2 млрд. лв. от тези пари ще постъпят от общинския бюджет, 900
млн. лв. от държавния, 700 млн. лв. ще постъпят от еврофондове, а 300 млн. лв. ще постъпят от публично-частни партньорства.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов е поел ангажимент управляваното от него ведомство да поеме работата по
приоритетните пътни артерии в столицата, чието
изграждане е било забавяно с години, заяви още Борисов.
Имаме договореност с кмета на район "Кремиковци" за промяната на плана на района, в който
на мястото на досегашния завод ще бъде построено "Сити"-то на София. Това
означава, че районите в северната част на София ще станат най-добрите квартали в града. Очакват се също и
инвестиции от порядъка на 8-10 млрд. евро в подобряването на условията на
живот на хората, които живеят в обособени места като селца и махали в
северната част на София, заяви още Бойко Борисов.
Мостовете в София са в бедствено положение. 40 от тях крият потенциална опасност за здравето на хората. "Затова съм поискал среща с министъра на държавната политика при бедствия и
аварии Емел Етем, на която ще бъде обсъдено с какво може да помогне министерството за решаването на този проблем", каза Борисов. Като пример кметът посочи факта, че
мостът на детелината на
Цариградско шосе е незаконен, тъй като няма акт 16. Състоянието на този и други подобни мостове е толкова лошо, че практически е невъзможно да им бъде направен какъвто и да било ремонт.
Говорим за мостове на по 20-30 години, непипани и несъхранявани по никакъв начин, заяви още кметът на София.
Един от начините, по които планираме да разрешим
проблема с паркирането в столицата, е осигуряването на
безплатни паркинги около бъдещите периферни метро-станции в "Люлин" и
"Младост", заяви главният архитект на София Петър Диков.
Сред останалите планове за олекотяване на трафика в София е
изграждането на велоалеи, които да превърнат велосипедното движение в част от трафика в града. Този проект стартира
в двата най-големи района на София - "Люлин" и "Младост", които трябва да се сдобият със собствени вело трасета, насочени основно към метро-станциите. Планира се също въвеждането на
възможността за
наемане на велосипеди срещу определена сума, заяви още Диков.
Линията на метрото от станция "Сердика" до "Интерпред" е почти готова. Очаква се тази отсечка да бъде пусната в действие
в края на 2008 г. или началото на 2009
г. От своя страна
отсечката "Интерпред" - "Младост 1А" е почти готова в строителната си част и единствено й предстои да се сдобие с оборудване. Очаква се тя да
бъде пусната в експлоатация заедно с първата отсечка.
Околовръстното шосе трябва да бъде ремонтирано изцяло до края на мандата на това управление на София. Единствените участъци, които
ще трябва да бъдат довършвани, ще
бъдат участък от ж.п линията при Казичене, участъкът, минаващ покрай квартал "Младост", и участъкът при резиденция "Бояна". Също така през този период
трябва да бъде завършена магистрала
"Люлин", както и "дубльорът" на Княжевско шосе, който трябва да изведе трафика от Княжево, заяви още Диков.
Има
известно съкращаване на средствата за строежа по следващия етап на линията на метротото - "Младост 1А" - Летище София. В резултат от това се очаква тя да бъде завършена
след 2010 г., както и отсечката от "Младост 1А" до Бизнес Парк "София", която също се очаква да бъде готова най-рано през 2010 г., допълни Диков.
През следващата година се очаква
Столичната община да събере повече от 1 млрд. лв. под формата на данъци. Който посегне на тези пари, ще носи
пряка отговорност за това, че в
града не се случва нищо, заяви още Борисов.
Подготвя се електронна везна, която ще отчита наличното количество отпадъци и количеството отпадъци, внасяни в сметището на Суходол.
От вторник започва промяна на
градоустройствения план на квартала. С него ще се занимава главният архитект на София Петър Диков. Това ще повиши цената на имотите и благосъстоянието на хората в квартала.
За платено влизане в центъра на София ще може да се говори най-рано след завършването на цялостния ремонт на Околовръстното шосе и пускането в пълния му капацитет на
софийското метро. Това заяви още Бойко Борисов.
Пълната програма за регулиране на трафика и преодоляване на задръстванията в София
може да намерите тук.