България е хит за туристическия сезон в Чехия

02.06.2005 | 13:01
по статията работи: econ.bg
По време на пресконференцията в Прага бе презентиран новият имиджов филм за България

 

България е хит за туристическия сезон "Лято 2005" в Чехия. В прогнозите за топ дестинациите на 2005 г., посещавани от чешки туристи, България е на второ място по ръст след Египет, съобщиха от Министерството на културата и туризма.

През миналата година чешките туристи, посетили страната ни, са били над 100 000 души. Това стана ясно на пресконференция в Прага, организирана от Агенцията по туризъм съвместно със Посолството на Р България в Прага, СТИВ – Прага и Чешката организация на журналистите, пишещи за туризма. Пресконференцията се провежда традиционно всяка година преди откриване на туристическия сезон. Участници бяха над 30 журналисти от водещи местни медии, както и представители на Асоциацията на чешките туроператори и туристически агенти. По време на пресконференцията в Прага бе презентиран новият имиджов филм за България. Журналистите получиха актуална информация за развитието на българския туризъм и новостите за летния сезон, рекламни материали за България.

През последните години интересът на туристи от Чехия в България нараства с 25-30% годишно. Тази тенденция се очаква да продължи и през 2005 г. За първите четири месеца на тази година посетителите от Чехия с цел туризъм са се увеличили с 65%. Очакванията за летния сезон са за нарастване на туристите над 20%. За сезон "Лято 2005" България се предлага от над 20 чешки туроператора. Основно се предлагат пътувания със самолет. Периодът на пристигане е от май до октомври. Полетите за сезона са над 450 и се реализират от пет авиокомпании – три от България и две от Чехия. Предлаганите маршрути са шест: Прага-София-Прага; Прага-Бургас-Прага; Прага-Варна-Прага; Бърно-Бургас-Бърно; Острава-Бургас-Острава; Пардубице-Бургас-Пардубице. В програмата на най-големия чешки туроператор Cedok, България е застъпена като дестинация с най-много чартърни полети за 2005 г. България успешно възвръща позициите си на чешкия пазар, като основно потокът е към Северното и Южното Черноморие.

Страната ни обаче все още не е достатъчно позната като дестинация за планински, балнеоложки и културен туризъм, конгресни възможности. От общия брой туристи малка част са почивали в хотели 4 или 5 звезди през 2004 г. За последните две години се наблюдава интерес от страна на туроператорите и агентите към предлагане във вътрешността на страната – културно-познавателни обиколки, ски и еко туризъм, пешеходен и вело туризъм. Нарастването на притока на туристи от Чехия у нас е причина и за засиления интерес на чешки фирми към инвестиции на зелено за строителството на курортни комплекси за чешките туристи. В тази връзка от 26 до 31 май журналисти от чешки популярни списания, туристически издания, радио и ежедневници, членове на FIJET - Чехия посетиха България с цел публикуване на материали за представяне на морските курорти, възможностите за културни и етнографски турове. Те посетиха Албена, Златни пясъци, Несебър, Варна, Балчик, Поморие, Пловдив, Велико Търново, Арбанаси, Казанлък и София./Източник: БГНЕС

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...