75% от българите се доверяват на препоръка от приятел при избор на продукт или услуга. 40% от населението вярва на чутото и видяното по телевизията и на телевизионната реклама. Третият най-влиятелен и достоверен канал за получаване на информация е Интернет, сочи проучване на е-Академи.
29% от българите вярват на видяното и прочетено в корпоративни сайтове, мнения на други потребители, спонсорирани линкове в търсачки, имейл и банер реклама. Потребителите вече очакват да получават информация, където, когато и както поискат, казва Пламен Русев - председател на е-Академи и основател на интерактивна агенция design.bg. Свидетели сме на еднa особено важна промяна - промяната във формата на доверието. Хората вече вярват повече на мнение на непознати в Интернет, отколкото на посланията, които отправят брандовете към тях.
Проучването показва, че информацията в печатните медии и рекламите в печатните медии си разделят по 15% от доверието на потребителите. 9% от българите вярват на радио рекламата и само 1% на SMS рекламите. Според Пламен Русев неправилното и неподходящо ползване на мобилния канал - мобилна реклама и маркетинг и свеждането им до SMS кампании води до ниското доверие на българите. Тепърва и в България, мобилните технологии и маркетинг ще се развият като един много силен и ефективен канал за брандовете, както за комуникация с публиките, така и за продажби, допълва той.