6 793 986 лева е гласуваният бюджет на Община Добрич за разходите за услугите по сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битови отпадъци в депа или други съоръжения и чистотата на териториите за обществено ползване. Това информират от Радио „Фокус“ - Варна.
Гласуваният бюджет е част от План-сметката за дейност „Чистота“ за 2013 г., приет от Общинския съвет на Добрич. За разходите по изброените услуги, свързани с регулирането на отпадъците в града, са предвидени с 850 288 лева повече, отколкото са средствата, отпуснати за 2012 г.
Непроменен остава бюджетът за осигуряването на съдове за съхранение на битовите отпадъци и за тяхното събиране и транспортиране – той е в размера на 2 306 698 лева с ДДС.
При услугата, свързана с проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване, мониторинг на депата за битови отпадъци годишният размер на разходите за 2012 е 1 767 000 лева. За 2013 г. са предвидени още 2 617 288 лева . И през следващата година Общината ще разполага с 1 870 000 лева за почистването на уличните платна, алеите, парковете и други обществени територии.
В рамките на заседанието Общинският съвет отново е гласувал нова Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услугите на територията на Община град Добрич. Спорният размер на таската за битови отпадъци остава 3,5 промила върху данъчната оценка за жилищни и вилни имоти на граждани и предприятия. Изчислението на налога включва 1,5 промила за сметосъбиране и сметоизвозване, 0,7 промила за обезвреждане на битови отпадъци и 1,3 промила за поддържане чистотата на обществени територии.