* Информацията е актуализирана към 16:50 часа
Близо 5 000 лева търси електроразпределителното дружество Е.ОН от семейство Дойнови във Варна. От шест дни токът им е спрян без предупреждение, макар че имат подадена втора жалба до компанията за разследване на случая. През последните 3-4 месеца Е.ОН е в непрекъснат конфликт с клиентите си във Варна. Това е пореден случай, в който варненско семейство е обвинено, че е манипулирало електромера си.
Дружеството смята, че варненци масово манипулират електромерите. Почти всяко четвърто семейство е обвинено от компанията в подобен род занимания. За това свидетелстват "честитките" на Е.ОН със стряскащи суми.
Наказателните такси се начисляват за шест месеца назад след провеки на Е.ОН. Така става и със семейство Дойнови. През месец юни миналата година измервателният уред е сменен, а в края на ноември, или шест месеца по-късно, идва и изравнителната сметка за 4 624 лева.
"В писмото пишеше, че съм манипулирала електоромера и за това трябва да платя тази огромна сума от близо 5 000 лева”, заяви потърпевшата Галина Казанлиева и пояснява, че започва мъчителното общуване с Е.ОН чрез жалби, от които особена полза за семейство Дойнови няма.
“Е.ОН ми отговориха, че няма да ми отговорят на втората жалба, защото не можели да се занимават само с жалбите, аз да им пращам, те да ми отговарят. Много държа тази Комисия за енергийно и водно регулиране да обърне внимание на Е.ОН, защото те просто се подиграват с народа“, апелира жената.
След като месец Е.ОН мълчи, в късния следобед вчера семейството получило изненадващо по куриер отговор на втората си жалба. Компанията е благоволила да ги уведоми, че корекция на сумата не може да се направи при установено неточно измерване независимо от причината, довела до тази неточност.
Самоувереност за действията на Е.ОН им дава Общия договор за снабдяване и разпределение на електрическа енергия. Според него дружеството има право на изненандващи проверки, както и да начислява такса за шест месеца назад за неизправен електромер.
В писмения отговор на компанията се твърди, че има външна намеса, поради която електромерът отчитал само 10% от ползвания ток. На база на този процент е изчислена и сметката от 4 624 лева.
"Ако съдим по безбройните сигнали в редакцията, едва ли не всеки 4-ти варненец упражнява техническите си познания върху елекромерите на дружеството, коментира БНТ "Море".
"Компанията не е изнасяла информация, че всеки четвърти варненец се опитва да манипулира своя електромер. Многократно сме информирали обществото, че компанията предприема сериозни мерки срещу нерегламентираното ползване на електроенергия, тъй като то ощетява коректните й клиенти. За съжаление, в България тези случаи са значително повече, в сравнение с други европейски страни, се казва в официално писмо на Е.ОН, изпратено до Econ.bg.
"Компанията вече е изпратила отговора на втората жалба, което опровергава твърдението, че дружеството е отказала да я приеме. В телевизионния материал също се потвърждава, че компанията е приела и изпратила отговор и на втората жалба на клиента", се казва още в писмото.
Допълнителна информация по случая с електромера на семейството може да прочетете в прикрепения документ след статията.