На Летище София може се да каца при 350 м видимост след въвеждането на система за сляпо кацане. През следващата година може да се въведе категория 3С за Летище София, ако ни сертифицират. Вдигането
на категорията на летището означава, че ще може да се каца и при 200 м видимост. Това заяви транспортният министър Петър Мутафчиев в предаването "Седмицата" на Дарик радио и допълни, че очаква това
да се случи до средата на следващата пролет.
За разлика от миналата година, тази година се постигна една добра координация между летището и авиокомпаниите, добави Мутафчиев и подчерта, че всичко, което е зависело от летището, е било
направено.
България и новите страни-членки на ЕС са поставени при много по-тежки условия от старите страни при усвояване на средствата от оперативна програма “Транспорт” на ЕС. Те са по-облекчени по отношение
на екологията и това спомага за усвояване на проектите. Парите от Европейския съюз за подобряване на пътищата са 2.3 млрд. евро, подчерта министърът.
За магистрала “Струма” трябва да се направи един анализ, който да е в съответствие с Натура 2000, която да бъде приемлив и за Брюксел, и за нас, и за природозащитниците. Нерешен екологичен проблем
има по маршрута София-Кулата, който е част от магистрала “Струма”, припомни министърът на транспорта.
За да стане “Струма”, ние трябва да имаме готовност с проект за цялата магистрала, а в момента ние сме готови с първите два лота, което е половината от участъка. Остава ни да проведем диалог по
отношение на екологията и да се направи проект за третия лот от Кресна до Кулата, допълни Мутафчиев.
Все още не е решен въпросът как и дали ще се плаща на магистралите, но на магистрали, които са отдадени на концесия, ще се плаща. Но не може да се използват и двете системи за заплащане- на винетките
и на тол-таксите. Тол- системата ще бъде въведена в България, когато пътищата на България ще ни дадат възможност за едно добро пътуване.
В момента работим по програмата за интермодалния терминал, което ще позволи да се използва комбиниране на транспорт в България, заяви още Мутафчиев. От ЕС ще ни отпуснат средства за проучване на два
терминала - в Русе и в Пловдив, а с наши средства ще направим проучвания във Варна и Бургас.
Остава ни да решим къде в Северозападна България ще има такъв терминал, каза още той. София е на пътя на няколко транспортни коридора и това е причина да има такъв терминал тук. Той не е важен, не
защото София е столица, а заради възможностите за развитие на интермодалния транспорт, подчерта Мутафчиев.