Продадените през миналата година автомобили в Европа са отделяли по-малко вредни емисии газове, като подобрението, постигнато от автомобилните производители, е от 1.7%. Това сочи доклад на природозащитната организация Transport & Environment, цитиран от EUobeserver.com.
Природозащитниците приветстваха усилията на големите автомобилни компании, които са подобрили с 0.7% потреблението на горива, но предупредиха, че това не е достатъчно, за да се изпълнят целите от пакета мерки на ЕС за борба с глобалното затопляне.
“Недостатъчният прогрес може да се обясни с неспособността на производителите да намалят теглото на автомобилите. През миналата година колите в ЕС да станали средно с 10 килограма по-тежки. По-тежката кола се нуждае от повече гориво", твърдят специалистите на Transport & Environment.
Един от отличниците в подобрението на потреблението на гориво безспорно е BMW. Новите автомобили на германската компания, продадени през миналата година, харчат 7.3% по-малко бензин от тези, продадени през 2006 година.
Забележителен е прогресът и на други големи германски компании, които изпреварват френските и италианските при органичаването на вредните емисии газове. Един от челниците е Daimler, който е ограничил отделянето на парникови газове от автомобилите си, продадени през миналата година, с 3.5% спрямо тези, продадени през 2006 година. За сравнение Renault и Peugeot са намалили с по-малко от 1% отделянето на вредни газове за същия период. Подобна е картината и с американските производители General Motors и Ford, а в дъното на класацията са японските автомобилни компании.
Все пак тези данни са леко заблуждаващи, защото подобренията, извършени от Daimler, са резултат главно от продажбата на американското им звено Chrysler, произвеждащо автомобили, харчещи голямо количество гориво, които до скоро бяха хит на пазара в Северна Америка.