Фирма, "забравила" 12 млн. лева просрочени задължения, ги плати още на следващия ден след подсещащо обаждане от служител на столичната дирекция на Националната агенция за приходите (НАП), съобщиха от ведомството, цитирани от Агенция "Фокус".
От началото на годината са проведени 24 421 разговори при които на клиентите се напомня за дължима от тях сума и възможностите за погасяването й. До края на юли са проведени и 13 704 работни срещи, както с граждани, така и с представители на бизнеса. Изпратени са и 32 605 покани за доброволно плащане до лицата, с които не е осъществена връзка по телефона.
Като резултат, от началото на годината до сега са наложени 10 555 обезпечителни мерки за общо 183 млн. лв. Просрочените задължения се изплащат на части - в рамките на 3 до 6 месеца. С длъжниците, които не са се възползвали от възможностите за доброволно погасяване на дълга си, работят специално сформирани екипи за принудително събиране на просрочените данъци и осигуровки.
За първите 7 месеца на 2009 г. просрочените плащания в столичната дирекция на НАП са намалели с 580 млн. лв.