ЕВН: "Няма грешки в сметките за януари"

01.03.2009 | 14:18
по статията работи:
Големите суми се дължат на завишена консумация заради студеното време. Посредници ще решават конфликтите между абонатите и дружеството
ЕВН: "Няма грешки в сметките за януари"

Въпреки многобройните оплаквания от високите сметки за миналия месец - няма допуснати грешки за група клиенти. Това заяви директорът “Регулационен мениджмънт" в ЕВН Гочо Чемширов.

Проверките показват, че грешките при засичане са под 0,01%, посочи Чемширов и още веднъж повтори тезата на ЕВН, че големите суми се дължат на завишена консумация заради студеното време и на по-продължения период на отчитане, достигащ до 40 дни за част от клиентите.

"Жалбите на директори на училища за високи сметки за ток и парно през януари не са основателни. Сравняват се сравними неща. Ако наложим консумацията на тези училища през януари 2009 към тази от януари от 2008 г., те са идентични, поясни още председателят на УС “ЕВН България Топлофикация" Йорг Золфелнер.

210 оплаквания са постъпили от клиенти на енергото през месец януари, а за същия период жалбите на абоната на парно са 139. По-голямата част от тях са свързани с измерването на консумацията, нейното отчитане и фактуриране.

Медиатори ще решават конфликти между клиентите на ЕВН и дружеството по сметките за ток и парно, съобщи  още Золфелнер.

Алтернативната възможност за извънсъдебно решаване на споровете започва да се прилага първоначално в Пловдив, а по-късно ще се предоставя като услуга и за останалите абонати на дружествата в Югоизточна България.

Медиацията ще предхожда и завеждането на изпълнителни дела за неплатени задължения. Към 23 февруари образуваните изпълнителни дела срещу неизрядни клиенти са 8 700, съобщиха за Дарик от ЕВН.

При решаването на споровете ще се използват независими експерти, посочени от Центъра за медиация в Пловдив, който е част от Българската асоциация за извънсъдебно решаване на спорове( БАИРС).

Фирмите на ЕВН са сключили договори с центъра. Прилагането на медиацията е в съответствие с препоръките на еврокомисаря Миглена Кунева и в съответствие с предложението за националния омбудсман Гиньо Ганев за по-улеснен път на клиентите при решаване на спорове и за включване на неутрални експерти, обясни Золфелнер.

Медиаторите обаче няма да се занимават с жалби за неразбираеми фактури, тъй като предстои приемане на правна рамка за сметките за ток и парно, която ще бъде общовалидна за всички държави от Европейския съюз, казаха от ЕВН. Освен това атрибутите на фактурите за парно са част от Общите условия за доставка на топлинна енергия, които действат с одобрението на ДКЕВР.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...