Очаква се Европейският парламент в Страсбург да гласува днес дали спорният пакет "Мобилност", по-известен като пакета "Макрон", да бъде допуснат до дебати и вот в пленарната зала.
Българските евродепутати от всички политически партии отново ще действат заедно, за да не се случи това, заяви пред "Хоризонт" Илхан Кючюк от Алианса на либералите и демократите за Европа.
„Ние ще направим всичко възможно да не попадне в дневния ред, защото многократно сме изразявали позицията, че настоящият парламент не е в състояние да произведе балансирано решение по този много сложен проблем“.
Шансовете обаче това да стане не са големи, признава колегата му от Европейската народна партия Андрей Новаков.
„Ако се опрем на математиката - шансовете не са високи с оглед на това, че евродепутатите, които подкрепят този пакет са повече от нас. Поне от държавите, от които идват. Въпреки това на няколко пъти се е случвало да успяваме да обърнем гласуването“.
В случай, че пакетът бъде допуснат до гласуване, в сряда, когато той ще бъде дебатиран в пленарна зала, ще има протест на български превозвачи пред Европарламента в Страсбург.
“Категорично не е важно, защото една политическа партия, било то и най-голямата няма как да внесе предложение и да получи консенсус от останалите политически сили и резултатът от всичко това да бъде вкарван в дневния ред на Европейския парламент. Всички знаехме, че предстоящата седмица в Страсбург ще има такова предложение, което ще събере съответната подкрепа, за да бъде част от дневния ред“, каза Илхан Кючюк от Алианса на либералите и демократите.
“Това не е гласуване по политически пристрастия, а по-скоро е гласуване по национални държави. В Групата на Алианса на либералите и демократите членуват основно държави от западна и централна Европа поради това нашата позиция е по-слабо изразена“, каза още той.
Разделението в Европейския парламент е сериозно признава евродепутатът от ЕНП Андрей Новаков:
“Знам, че общо поправките по досието са над 1000 почти 1200, което означава, че има още един признак, по който парламентът е разделен. Това означава, че има два пъти повече поправки, отколкото евродепутати“.
Какви поправки предлагат нашите евродепутати за българските превозвачи обясни още Андрей Новаков:
“Те отразяват позицията на нашите превозвачи и техните искания, които са – да може да се ползва кабината за почивка, да могат да имат колкото се повече време и курсове, вътре в Европа, без да се налага да се занимават с национално законодателство. Да не се връща камионът, да не се връща водачът, а въобще да се осигури достъп до единния пазар на Съюза“.