"БДЖ-Пътнически превози" отново е в цайтнот. Ситуацията в момента с нищо не се различава от тази, в която компанията попада периодично през последните години - запорирани сметки заради просрочия по кредитите (в случая по облигационен заем) и невъзможност на дружеството само да посрещне задълженията си, пише старши анализаторът Десислава Николова от Института за пазарна икономика (ИПИ). Става въпрос за едни 103 млн. лв., които отдавна трябваше да са погасени.
Министерството на финансите отложи решението му с 10 дни (отпускането на поредния заем за "БДЖ Холдинг") и обеща да потърси "отстъпки" от облигационерите. 10-те дни отсрочка изтичат в края на тази седмица и до момента няма сигнал за благоприятен изход от ситуацията.
Държавният трансфер за "БДЖ-Пътнически превози" на превозен пътник постоянно расте и от около 7 лв. през 2010-2011 г. вече надхвърля 10 лв., пише още в анализа. Загубата се увеличава през 2017-а и за двете дружества - от 4,6 млн. лв. нетна загуба през 2016-а на 8,6 млн. лв. за "БДЖ-Пътнически превози" и от 28,3 млн. лв. на 50,7 млн. лв. за НКЖИ, изчисляват от ИПИ.