Дългообещаваната електронна рецепта ще бъде въведена пробно в София. Проектът е част от планираната централизирана онлайн система, която трябва да обхване дейностите по предписването и отпускането на лекарствени продукти, медицински изделия и храни за специални медицински цели. Е-рецепти ще се издават за лекарства, заплащани напълно или частично от Здравната каса. От НЗОК съобщиха, че очакват проектът да стартира през есента, но не можаха да уточнят каква е прогнозната му стойност.
Електронни рецепти трябваше да има навсякъде в страната от началото на 2011 г., но заради липса на пари проектът се бави с години. Предишното ръководство на Касата обяви, че изграждането на системата ще струва около 1 млн. лв., които могат да се търсят по ОП "Административен капацитет", припомня вестник "Сега".
Въвеждането на електронна рецепта ще улесни пациентите и лекарите, защото ще даде възможност при допусната грешка при изписването на лекарствата тя да бъде отстранена веднага, без да се налага повторно посещение при лекаря. Очаква се да се подобри и контролът по предписване и отпускане на медикаменти, като те ще се следят в реално време.
Отчет
Болниците в София-град и в областта и в Габрово ще се отчитат всеки ден в Здравната каса. Пилотният проект цели с всекидневното отчитане районните каси да следят пътя на пациента и да се засили контролът над дейността на болниците, които имат договор с НЗОК.
Лечебните заведения ще трябва да попълват две форми на отчет с данни за приетите и изписаните пациенти. Ще се подава информация за заболяването, регистрационен номер и име на лечебното заведение, приемна диагноза, както и информация за това дали пациентът е приет планово или по спешност и кой лекар го е насочил към болница. Справката за изписаните пациенти пък ще включва както данните за лечебното заведение и за пациента, така и информация за това по коя клинична пътека е лекуван, основната му диагноза, придружаващите заболявания и процедурите, които са му извършени.