Изследване на RBC Capital посочва защо Amazon е успява да предостави изключително примамливи потребителски пакети на клиентите си на изключително изгодни цени. Експертите от анализаторската компания посочват, че основната причина Amazon да е способна да предложи пакета Prime е увеличената клиентска лоялност, предаде Business Insider.
Изследването на анализаторската компания е проведено през месец септември тази година. Резултатите от него показват нарастването на броя на клиентите на Amazon, както и увеличаването на покупките им в парично изражение. „Двата „убийствени“ индикатора в изследването ни според нас са, че Amazon изгражда изключително лоялна клиентска база сред потребителите, които са закупили пакета Prime, и че колкото по-дълго компанията успява да ги задържи, толкова повече те се обвързват/харчат за продуктите на Amazon”, се посочва в доклада на RBC Capital. Според анализаторите 49% от притежателите на пакета Prime правят покупки на стойност повече от 880 долара годишно, докато едва 16% от клиентите на Amazon, които не притежават този пакет, си купуват продукти и услуги на тази стойност.
През 2015 г. Prime се превърна в един от най-привлекателните пакети на компанията. През тази година 40% от клиентите на Amazon са закупили пакета спрямо едва 25% през 2013 г. В световен мащаб потребителите на пакета Prime са между 60 и 80 милиона души. Цената му е 99 долара за период от една година, като срещу тях клиентите на Amazon получават преференциални срокове за доставка на поръчаните от тях стоки (до 2 дни работни дни), както и достъп до хиляди книги, музикални записи и видео материали. Освен това потребителите, които са закупили пакета, разполагат с неограничено облачно пространство за качване на личните си снимки.