Зелена светлина за Оперативните програми "Транспорт" и "Околна среда"

27.11.2007 | 11:28
по статията работи: Апостол Апостолов
Данута Хюбнер: Реализирането на двете оперативни програми ще доведе до преодоляването на редица бариери
Зелена светлина за Оперативните програми "Транспорт" и "Околна среда"
Оперативните програми "Транспорт" и "Околна среда" представляват повече от 40 % от бюджета на всички седем европейски оперативни програми за България. Това обяви еврокомисарят по регионална политика Данута Хюбнер, след като подписа двете програми от страна на Европейската комисия, предаде Агенция "Фокус".

"Все още ни предстоят седем години за изпълнението на тези програми, но днес направихме първата стъпка към реализирането им", заяви Хюбнер. По думите й реализирането на програмите ще доведе до преодоляването на редица бариери, които страната ни среща в икономическия си растеж. Хюбнер изрази удовлетворение, че страната ни инвестира в устойчивото развитие на транспортната система, което е изключително важно за цялостния икономически растеж на страната.

По отношение на околната среда Хюбнер заяви, че България е изключително красива страна и инвестициите в околната среда са ключови за нея. От една страна – това е важно заради развитието на туризма, а от друга – защото инвестициите в околната среда представляват трайни инвестиции в подобряването на качеството на живота на хората, смята още тя.

Данута Хюбнер благодари на министъра на финансите Пламен Орешарски и го поздрави за добрата работа на екипа му и изрази съжаление, че той не може да присъства на днешната церемония.

На церемонията днес присъстваха ресорните министри Петър Мутафчиев и Джевдет Чакъров, които подписаха програмите от българска страна, заместник-министърът на транспорта Весела Господинова, експерти от Министерство на транспорта, евродепутатът Кристиан Вигенин, председателят на комисията по околна среда в парламента Георги Божинов и други официални гости. В момента двамата български министри провеждат закрита среща с Данута Хюбнер.


Преговорите между Министерството на транспорта на Република България и Европейската комисия (ЕК) за одобрението на Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. приключиха на 22 октомври 2007 г. Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. /ОПТ/ е разработена в тясно сътрудничество със заинтересованите организации и институции и е една от седемте оперативни програми, чрез които България ще усвоява средства от фондовете на ЕС. ОПТ е оперативната програма с най-голям бюджет в България – 2 003 481 163,68 евро.

Чрез програмата ще се финансират инфраструктурни проекти в секторите железопътен и пътен транспорт, комбиниран транспорт, морски и вътрешноводен транспорт. Сред ключовите за развитието на националната транспортна инфраструктура проекти са: модернизацията на железопътната линия Видин – София, изграждането на автомагистралите Струма и Марица, разширението на софийското метро, изграждането на Интермодален терминал в София. Реализирането на тези и другите проекти от програмата ще допринесат за повишаване на безопасността и комфорта при пътуване. Също така изграждането на нови и модернизирането на съществуащите инфраструктурни обекти ще намали времето за пътуване и превоза на товари. Една от специфичните цели, поставени пред програмата, е балансиране на използването на отделните видове транспорт. Успешното изпълнение на ОПТ ще има основен принос за интегрирането на националната транспортна мрежа в тази на ЕС.

Фондовете, чрез които ще се съфинансират проектите, са Кохезионният фонд и Европейският фонд за регионално развитие.



По Оперативна програма „Околна среда" за периода 2007-2013 година страната ни ще получи 1.8 милиарда евро. Това представлява около 22 на сто от средствата, отпуснати за България от структурните фондове и Кохезионния фонд за този период.

Основните приоритети на програмата са: подобряване и развитие на инфраструктурата за питейни и отпадъчни води в населени места с над 2000 еквивалент жители; подобряване и развитие на инфраструктурата за третиране на отпадъци; опазване и възстановяване на биологичното разнообразие и техническа помощ.

За изпълнението на първия приоритет ще бъдат използвани около 70% от общия бюджет на програмата; за отпадъците - около 21% ; за биоразнообразието - около 6%. Оставащите около 3% са предвидени за техническа помощ за управлението на Оперативната програма.



Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...