Измамници се представяли за служители на електроразпределителното дружество ЕВН България. В тази връзка от компанията предупреждават че извършването на услуги, свързани с отчитане и фактуриране на електрическа енергия, става единствено от сътрудници на "ЕВН България Електроразпределение" АД.
Отчитането на консумираната електроенергия се извършва за сметка на дружеството и не се заплаща от клиентите. Всеки отчетник има служебна карта. При поискване от клиентите всеки сътрудник е длъжен да се легитимира с тази карта.
Заплащането на консумираното електричество се извършва само в определените за това места – каси и касови салони на Български пощи ЕАД, банки и др. партньори.
Събирането на дължимите суми никога не се извършва от сътрудници на ЕВН България на ръка на място, при самия отчет или при друго посещение на електромера или електрическото табло.
При заплащане на каса клиентът получава касов бон или фактура. В нея е налична цялата изискуема по закон информация - конкретният период, за който е отчетена електроенергията, количеството консумирана електроенергия, срокът на следващо отчитане, срокът на следващо плащане, както и телефонен номер за връзка.
Последният случай, в който външни лица са се представили на сътрудници на компанията, е от 8.05.2010 г. във вилно селище “Oтдих” (между с. Песнопой и гр. Баня, Област Пловдив). Информацията за регистрираните случаи ще бъде предоставена на компетентните органи, съобщиха от дружеството.
ЕВН България умолява гражданите да сигнализират при информация за подобни нарушения на денонощна телефонна линия 0700 1 7777.