Изпили сме 11% повече безалкохолни през първото полугодие

21.07.2008 | 12:37
по статията работи: Петър Чернев
През периода цените на напитките са се повишили между 5 и 7%
Изпили сме 11% повече безалкохолни през първото полугодие

През първото полугодие на 2008 г. потреблението на безалкохолни напитки е нараснало с 11%. Общото потребление на напитки за полугодието се равнява на 794 млн. литра и е с 77 млн. литра повече от същия период на миналата година.

Потреблението на бутилирани води се е повишило с 13% и е нараснало с 36 млн. литра. Консумацията на натурални минерални води е увеличена с 12%. Предлагането на води в обществения сектор в галони 19,4 литра е повишено с 11%. Разрастването на тази дейност у нас нарежда страната ни на второ място по потребление на глава от населението сред страните на ЕС – с 11 литра, показват публикувани днес данни на Българската стопанска камара.

За първото полугодие българският потребител е изпил общо 342 млн. литра бутилирани води. Цените на водите в края на периода са нараснали от 5 до 7% за различните разфасовки, което е в резултат основно на увеличението на транспортните разходи и на опаковките.

По-високи (със 7%) са продажбите на газирани напитки, увеличението при които е с 20 млн. литра, в сравнение със същия период на м.г. Търсенето на напитките тип “кола” е нараснало с 14%, а на напитките “лайт” с 42%. Увеличението на продажбите в по-големи разфасовки е основната причина цените на газираните напитки в края на периода да се запазят на нивото от началото на година.

При негазираните напитки – с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за първото полугодие е нараснало с 8%, като най-висок ръст от 11% се отчита при прахообразните напитки.

Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 20%. Това е с близо 8 млн. литра повече от предходната година и е формирано основно от продукти произведени в България. Увеличава се предлагането на продукти в стъклени опаковки за еднократна и многократна употреба, както и на продукти в опаковки от ПЕТ асептично пълнени.

В групите на напитките “студен чай” и “енергийни & спортни” ръстът за полугодието е съответно 48% и 51%. Расте многообразието от видове продукти, разфасовки и опаковки. Напитките от тези две групи са с най-малък пазарен дял, но с най-голяма динамика в потреблението.

Резултатите от потреблението на безалкохолни напитки през първото полугодие дават основания да се направи оптимистична прогноза за 2008г. Очакванията са потреблението на глава от населението да скочи от 217 литра през 2007 г. на 240 литра в края на 2008г. или с 11%.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....