От началото на септември Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще приема оплаквания по електронен път само чрез специална форма, поместена на уеб сайта на институцията в секцията "Подай жалба", която е съобразена със Закона за защита на потребителите.
Писмените жалби и сигнали трябва да съдържат средните елементи:
- наименованието на органа, до който се подава жалбата, сигналът или предложението;
- имената, пощенския (електронен) адрес на жалбоподателя;
- наименованието на фирмата или на търговския обект, срещу когото е жалбата и неговото седалище или адрес на управление;
- конкретно формулиран проблем и искане на жалбоподателя;
- докумунти, които да удостовелят сключването на сделката и условията по нея.
- електронен подпис на адресанта.
Изискването за електронен подпис се налага след последните промени в Закона за защита на потребителите (ЗЗП) в сила от 01.03.2011г., според които върху всички писмени оплаквания на потребителите трябва да бъде положен подпис на подателя. Жалби, сигнали и предложения без подпис няма да бъдат разглеждани.
Писмени жалби на хартиен носител ще продължат да се приемат всеки делничен ден от 9.00 до 17.30 часа в офисите на регионалните подразделения на КЗП, както следва:
- София - пл. "Славейков" 4А, ет. 3
- Кюстендил - ул. "Демокрация" 44, ет. 9, стая 5
- Перник - ул. "Св. Св. Кирил и Методий" 11, ет. 3
- Дупница - пл. "Свобода" 1, ет. 3, ст. 57
- Благоевград - ул. "Георги Измирлиев" 1, ет. 5, стаи 507 и 508
- Сандански - ул. "Асен Хадживасилев" 9
- Бургас - ул. "Калоян" 16
- Сливен - бул. "Цар Освободител" 1, Сградата на Община Сливен, стая 68
- Ямбол - ул. "Търговска" 57, ет. 6, стая 6
- Варна - ул. "Бдин" 14 А, ет. 3
- Добрич - бул. "Добруджа" 28, ет. 4, стая 401, ет. 5, стая 27
- Шумен - ул. "Съединение" 71, ет. 2, стая 12
- Търговище - ул. "30-ти януари" 1, ет. 3
- Разград - уч. "Бели Лом" 37А, ет. 10
- Силистра - ул. "Христо Смирненски" 2
- Монтана - пл. "Жеравица" 1, етаж 8, стая 803
- Видин - ул. "Градинска" 1, ет. 1, стаи 4 и 5
- Враца - ул. "Мито Цветков" 2, ет. 5, стаи 14 и 15
- Русе - пл. "Свобода" 6, ет. 5
- Габрово - ул. "Брянска" 30, ет. 4
- Велико Търново - пл. "Център - 2", Корпус 2, ет. 1
- Ловеч - ул. "Търговска" 43, ет. 4
- Плевен - пл. "Възраждане" 1, ет 3
- Пловдив - ул. "Велико Търново" 25
- Стара Загора - бул "Цар Симеон Велики" 108, ет. 9
- Пазарджик - ул. "Генерал Гурко" 3, ет. 3, стая 3
- Хасково - ул. "Патриарх Евтимий" 2, ет. 3
- Кърджали - ул. "Деспод Слав" 1, ет. 4, стая 417
Националният телефон на потребителя 0700 111 22 работи денонощно, 7 дни в седмицата. В рамките на работния ден потребителите могат да получат консултации за техните права при ползването на стоки и услуги, посочват от комисията, оглавявана от Дамян Лазаров.