Китай официално призна България за туристическа дестинация, съобщиха от Министерството на културата и туризма. За да пътуват организирано китайски туристи в дадена страна, тя трябва да има признат от правителството статут на туристическа дестинация.
Националната администрация по туризма на Китайската народна република е изпратила до министъра на културата и туризма Нина Чилова проект на Меморандум за улесняване пътуванията на китайски туристически групи в България. В него се казва, че Китай ще посочи туристическите агенции, упълномощени от Националната туристическа администрация на КНР да организират пътувания на китайски граждани до България, а българската страна съответно трябва да информира Китай за туристическите агенции, които развиват дейност съгласно българското законодателство. Меморандумът предвижда организираните групови пътувания на китайски граждани да започнат след подписването му, веднага щом двете страни извършат съответната подготовка за тях. България предизвика голям интерес по време на Първата международна туристическа борса BITTM" 2005, която се проведе от 20 до 23 април 2005 година в Пекин. Българското участие беше организирано от Агенцията по туризъм.
На щанд от 40 кв.м се представиха фирмите "Албена" АД, Балкантурист, "Вегена", "Александър Тур" и "Пингуин Травел". По време на изложението бяха представени новоиздаденият туристически гид за България на китайски език, както и продуктовите брошури на Агенцията по туризъм, съдържащи обща информация за България и за развитието на туризма в страната. По време на изложението китайските медии излязоха с материали за България и потенциала, който има да посрещне китайски туристи. В интервю за специализирания канал за туризъм "Travel Chanel" изпълнителният директор на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов представи възможностите, които предлага уникалната природа и богатото културно-историческо наследство на страната ни, не само за летен и зимен, но и за целогодишен туризъм. Договорено беше и специално едночасово телевизионно предаване, в което да се излъчат кадри от новите филми за България, произведени от Агенцията по туризъм. Китайският пазар е изключително перспективен за България. Броят на пътуващите в чужбина китайци расте прогресивно през последните години, като за 2004 г. те са изхарчили за пътувания над 15 млрд. долара./Източник: БГНЕС