Три от най-големите производители на спортни облекла в света твърдят, че на Adidas-Salomon AG трябва да бъде наложено да промени трите ленти в дизайна на екипите си, които ще бъдат използвани на бъдещите Олимпийски игри. Като за начало това би трябвало да стане още на предстоящите зимни Олимпийски игри в Торино.
В дизайна на екипите на Adidas присъстват три успоредни ленти, които се спускат по ръкава и крачола на спортистите. На тях има също и малка емблема на компанията, която е под формата на пирамида, съдържаща също трите ленти. Тя е подобна по големина с тези на екипите, правени от Nike Inc., Reebok Inc. и Puma AG.
В писмо до Международния олимпийски комитет, тези три производителя твърдят, че дизайна на Adidas противоречи на маркетинговите правила на МОК, които позволяват производителите да включат своя емблема с големина максимум 20 квадратни сантиметра.
Трите производителя на спортно облекло твърдят, че Adidas са били заставени да променят екипите си преди година и половина преди Олимпиадата в Атина, но от компанията са оспорили решението с довода, че нямат време да подменят толкова екипи. Последното писмо, пратено до МОК през октомври, изисква промяната в дизайна да бъде направена преди Олимпиада 2006.
"Това е предимство за Adidas и не е честно спрямо останалите марки, защото ние имаме по-малко място, на което да поместим нашите емблеми, а оттам и по-малка видимост на търговските ни марки," каза директорът по корпоративните комуникации на Puma Улф Сантиер. "Трябва да има еднакви правила за всички."
От Adidas отговориха, че МОК е приемал употребата на трите ленти вече почти четири десетилетия и сега няма да е честно, ако наложи промяна на дизайна.
От Adidas също твърдят, че трите ленти не са емблема, а "елемент от дизайна" на екипа. Но трите конкурента на компанията твърдят, че те са много повече от това.
"Adidas са регистрирали този дизайн в 104 страни – ясно е, че го смятат за запазена марка," каза представителят на Puma Сантиер. /Associated Press