Машината "София" ще копае метрото от "Надежда"

06.04.2010 | 15:30
по статията работи: Петър Чернев
Тя може да прави тунели с външен диаметър от 9,4 метра
Машината "София" ще копае метрото от "Надежда"

Днес беше пусната в действие тунелопробивната машина, която ще изгражда част от втория метродиаметър от софийското метро, който ще свързва  Пътен възел "Надежда" и булевард "Патриарх Евтимий". На днешното събитие присъстваха множество гости, сред които премиерът Бойко Борисов, министрите на транспорта, информационните технологии и съобщенията и регионалното развитие и благоустройството Александър Цветков и Росен Плевнелиев, шефът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев и кметът на София Йорданка Фандъкова.

По време на събитието премиерът Бойко Борисов посочи, че ако по време на неговото управление Столичната община не е успяла "да скрие парите", тогава метрото в София е нямало да може да стане факт. Той добави, че "скритите пари" възлизат на 60 млн. лв., които са били използвани за авансови плащания.

В заключение премиерът Борисов коментира, че до средата на 2012 г. София ще има работещо метро и запита риторично: "Има разлика, нали?".

От своя страна кметът на София Йорданка Фандъкова отдаде заслуженото на предшественика си Бойко Борисов. По думите й премиерът, заедно със заместник-кмета Минко Герджикова и шефа на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев, лично се е занимавал с процедурите и за това всичко да върви в срок.

Този обект е най-стратегически и ще се ползва най-много именно от хората в "Надежда", които след това ще забравят неудобството и ще могат да се възползват от този наистина много добър начин на придвижване, коментира още Фандъкова във връзка с положението с трафика в квартала.

Името на машината, с която ще се прокопават тунелите, е София. По думите на премиера Борисов тя е "чисто нова, един болт няма стар" и е дело на немската фирма "Херенкнехт". Цената й е 15 млн. евро, като тя е закупена от изпълнителя на участъка - "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД. 

За да бъде превозена до България, машината е изцяло разглобена в Германия и отново сглобена в стартовата шахта до надлез "Надежда". Периодът, в който тя е транспортирана с речен и сухоземен транспорт, е два месеца, като последните й елементи са пристигнали в София през февруари тази година. Дължината на машината е 85 метра, диаметърът й е 9,45 метра, като тя може да прави тунели с външен диаметър от 9,4 метра, което позволява разполагането на двата коловоза на метрото в един тунел.

Средната дълбочина, на която ще бъдат разположени тунелите, които ще бъдат прокопани, е 15 метра, като най-дълбокото разполагане е на 23 метра под земята, а най-плиткото - на 9 метра. Характерно за този тип изграждане на тунели е, че заедно с прокопаването тече процесът по укрепването му и пълното му оформяне и завършване с бетонови елементи, които се сглобяват непосредствено след прокопаването на даден участък.

Общата дължина на втория метродиаметър на софийското метро е 10.7 км и се състои от 11 метростанции. Участъкът от Пътен възел "Надежда" до "Черни връх", който се състои от 7 спирки, се финансира от ОП „Транспорт". В същото време строителството на отсечката между „Обеля" и Пътен възел „Надежда", който се състои от 4 метростанции, се финансира от Европейската инвестиционна банка с местно финансиране.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...