Еврокомисарят Меглена Кунева, която отговаря за защитата на европейските потребители, обяви началото на широка кампания срещу заблуждаващите реклами и нечестната и агресивна търговска практика,
от които страдат масово потребителите в Европейския съюз.
В Брюксел беше публикува нова директива за борба с нечестните търговски практики, с която се засилват съществуващите европейски норми в областта на рекламирането и се налагат нови, насочени
срещу агресивни и "принуждаващи" методи за търговия. Това става две седмици преди коледните и новогодишни празници, които са едни от най-силните моменти от търговска гледна точка в Европейския
съюз.
Новите норми включват четири основни елемента: обща клауза, уточняваща нечестните, следователно забранени практики, подробно определение на заблуждаващи и агресивни практики, мерки за защита на
уязвимите потребители и "черен списък" на всички забранени практики.
В "черния списък" са посочени са включени трийсетина начина за пласиране на различни продукти, които се смятат за нечестни или заблуждаващи във всички случаи. Сред тях са даване на неверни твърдения
за лечебни свойства на един или друг продукт, фалшиво предлагане на "безплатни" продукти, неточно или заблуждаващо посочване на цени, невярна информация за гаранционния обсег на различни продукти и
други, пише БТА.
Нечестните търговски практики мамят потребителите и пречат на нормалната конкуренция. На единния европейски пазар не може да има място за търговци, които оказват натиск върху потребителите или ги
заблуждават, особено сега в навечерието на Коледа, когато покупките са най-много. Европейският съюз дава пример - приетите норми са едни от най-строгите в света – за кампания срещу заблуждаващите
реклами и нечестната и агресивна търговска практика, заяви Меглена Кунева.