Новите коли се обезценяват с до 75% за 4 години

25.10.2011 | 11:13
по статията работи:
Спадът е най-бавен при цените на моделите "Пежо", "Дачия" и "Тойота"
Новите коли се обезценяват с до 75% за 4 години

От 39% до 75% се обезценяват автомобилите в България до четвъртата си година след производство. Това показва проучване на специализирания сайт за пълна техническа експертиза на автомобили sale-autos.com. От там използват информация, предоставена от български автокъщи.

Стойностите отчитат връх за периода между втората и четвъртата година след пускането на машината в експлоатация. До десетата година след производството обезценяването достига до над 80% от базовата цена.

В проучването на сайта са взети под внимание единайсетте най-продавани марки автомобили в страната за периода януари - септември 2011 г. според статистиката, която води Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).

Данните показват, че през първите четири години най-бавно падат цените на моделите на "Пежо", "Дачия", "Тойота" и "Ситроен" с под 50%. Най-бързо за този период се обезценяват автомобилите с марка "Рено" - около 75%, КИА - около 73% на сто, "Шевролет" с около 60% и "Форд" с приблизително еднакъв процент.

В периода между четвъртата и десетата година след производството цените на 11-те марки автомобили падат с по-бавни темпове, но достигат и до завидните 80% и отгоре. За "Рено" процентът е 83 на сто, за КИА около 80, за "Форд" около 73, за "Опел" около 69 и др.

Куриозен случай, в който автокъщи продават автомобили втора употреба на по-висока цена отколко същите нов модел, е бил установен по време на проучването. Въпреки противоречивата бизнес логика, стратегията дава положителни резултати.

Автоекспертите на сайта препоръчват като най-подходящо време за инвестиция в автомобил втора ръка периода непосредствено преди и след четвъртата година след производството на автомобила: Цените варират в зависимост от марката, но като обезценяване това е най-подходящият период за инвестиция. Автомобилът не е употребяван дълго и техническото състояние е много по-добро отколкото на автомобил използван в по-дълъг период, а в същото време и цената е паднала средно наполовина.

Купуването на автомобил втора ръка може да крие и много рискове, независимо от годината на производство, в зависимост от това колко време е потребяван, в какви условия и т.н. За сигурността на една такава инвестиция помага независимата автоекспертиза, която набира популярност на българския пазар.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...