Преди началото на зимния сезон тази година EВН България Електроразпределение АД успя да реализира пълен пакет от мерки за зимната подготовка. До ноември 2007г. са извършени следните дейности по проверка и подготовка на електроразпределителната мрежа:
- 23 150 км кабелни и въздушни линии средно напрежение, 27 838 км кабелни и въздушни линии ниско напрежение, както и над 10 000 трафопоста бяха инспектирани на цялата територия на дружеството
- 646 км кастрене на клони в близост до електропроводи и поддържане на просеки съответно по мрежи ниско напрежение и средно напрежение
- 589 000 човекочасове труд бяха вложени от експертите на EVN Bulgaria за извършването на тези дейности и в отделните райони бяха извършени ремонтни дейности в размер на няколко милиона лева.
Едновременно с провеждането на превантивните мерки на територията на цялото дружество, във всички КЕЦ (Клиентски Енергоцентрове) и складове бяха подготвени и доставени допълнително резервни материали и техника, специализирани автомобили, студозащитно облекло за служителите, моторни шейни за планинските райони.
При зимни условия в Югоизточна България 950 сътрудника дават дежурства от всички дежурни екипи (аварийните служби, техническите групи от всички 39 КЕЦ, диспечерските управления по места, както и повишения капацитет на Call Center-a). Освен дежурните екипи при извънредни метеорологични условия /силно застудяване, буря, силен дъжд или обилен снеговалеж/ могат да бъдат мобилизирани допълнително 1578 сътрудника за поддържане и възстановяване на електрозахранването, както и за осигуряване на сигурно електрозахранване. В случай на необходимост и с оглед сигурността на работата те се ангажират и през нощта.
В същото време се разчита и на доброто и ефективно взаимодействие между отделните звена в дружеството и извън него- с другите компетентни институции. Това е една от основните предпоставки за възможно най-бързото овладяване на кризисни ситуации. Периодични срещи, целящи добра информираност и координация на действията между различните институции и дружеството се организират на цялата територия на дружеството.
На клиентски номер 07001 0007 (на цената на един градски разговор) гражданите могат да получат информация за аварии, които са в процес на овладяване и да сигнализират за нововъзникнали проблеми с електрозахранването, се казва в прессъобщението на дружеството.