От есента ведомствата ще си обменят документи по електронен път

28.06.2017 | 15:30
по статията работи: econ.bg
На заседанието си кабинетът задължи административните органи в срок до 1 септември 2017 г. да приведат системите си за електронен обмен на документи
От есента ведомствата ще си обменят документи по електронен път
Снимка: БГНЕС

Администрациите на централните и териториалните органи на изпълнителната власт предоставят общо 1422 услуги, за които се изискват 5985 документи. Голяма част от тях се повтарят и потвърждават необходимостта от премахването на вече обявените 12 удостоверителни документа. Това заяви председателят на Държавната агенция "Електронно управление" Росен Желязков след редовното правителствено заседание, цитиран от пресцентъра й.

На заседанието си кабинетът задължи административните органи в срок до 1 септември 2017 г. да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с единен технически протокол, утвърден от председателя на Държавната агенция "Електронно управление".

До края на септември всички администрации следва да извършат детайлен анализ в три направления - анализ на административните режими, които могат да отпаднат с промени в законодателството; анализ на режимите, при които удостоверителни документи също могат да бъдат редуцирани, и анализ на режими и услуги, при които удостоверителните документи следва да бъдат обменяни като данни, без да се изисква техен хартиен носител.

По думите на Росен Желязков темпът на промените в законодателството зависи от процедурите по обществено обсъждане и съгласуване на законите, както и от дейността на Народното събрание.

Възможността за плащане с виртуални ПОС терминали и задължителното въвеждане на физически ПОС терминали в администрациите за плащане на различните видове държавни такси също трябва да се случи до есента на настоящата година, допълни Росен Желязков.

От септември администрациите ще бъдат длъжни и да обменят всички документи и по електронен път, обяви още председателят на агенцията. "Първоначално това няма да отмени обмена на хартиени документи, но постепенно хартиеният документооборот ще бъде заменен изцяло от електронен", поясни Росен Желязков.

Държавната агенция "Електронно управление" вече утвърди единен технически протокол и правила за електронния документооборот, като всички административни структури следва да приведат системите си за електронен обмен на документи в съответствие с протокола. Това ще спести време, ресурси, ще осигури възможност за повторна обработка на документите и целият процес ще се реализира в сигурна среда, обяснява Желязков.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...