Новата отсечка е дълга 5 километра и 500 метра и свързва моста над река Какач със Северната скоростна тангента. Изграждането ѝ струва 719 000 лева като проектът се финансира по оперативни програми.
Западната дъга е продължение на автомагистрала „Люлин" и е част от коридора, който свързва Видин с Кулата. Днес ще бъде пуснато движението и по ремонтираните булеварди "Владимир Вазов" и "Ботевградско шосе".
Първият участък от дъгата беше пуснат през декември миналата година, като започваше от края на магистрала "Люлин" и стигаше до пътния възел с бул. "Сливница". С пускането на Западната дъга се осигурява бърз достъп до "Ботевградско шосе" и магистрала "Хемус", а през вече съществуващия участък на околовръстното и до "Цариградско шосе" и магистрала "Тракия".
Тя е част от коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", който на територията на България свързва Видин с Кулата. Обектът ще осъществява връзка от и към Сърбия с изграждащия се магистрален пръстен в страната.
Километър от втората част на Западната дъга излиза около 20 млн. лева, което се обяснява с няколкото сложни съоръжения по нея - четири надлеза и един подлез. По цялото протежение на пътя има шест ленти - по две активни за посока и по една аварийна.
Нужните за реализацията на проекта почти 102 млн. лева са осигурени от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г. и ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. Западната дъга се изгради от консорциум "Европейски пътища", в който участват "Джи Пи груп" ООД, "Автомагистрали – Черно море" АД и "Пътстройинженеринг" АД. Проектна скорост: 80 км/h.