Петър Мутафчиев критикува схемата за подпомагане на БДЖ

07.03.2011 | 14:59
по статията работи:
Правителството не е успяло да убеди хората, че с действията си ще подобри състоянието на структурата, смята бившият транспортен министър
Петър Мутафчиев критикува схемата за подпомагане на БДЖ

Бившият министър на транспорта и депутат от БСП Петър Мутафчиев обяви, че заемите, които държавата смята да вземе за подпомагане на БДЖ, може да се отразят негативно на инвестициите, превозите и социалната среда в компанията.

Опасенията на депутата идват от схемата по вземане и изплащане на кредитите, тъй като се оказва, че за да се погасяват задълженията, държавата ще трябва да удържа годишно около 60-70 милиона от парите, които дава на железниците, предаде радио Пловдив.

В сряда ще бъде гласуван Законопроектът предвижда отпускането на 140 милиона лева бюджетни средства като гаранция за БДЖ в Българската банката за развитие, за да може до 6 месеца да се тегли 460 милиона кредит от Световната банка, с които да бъдат погасени всички дългосрочни задължения на жп компанията. Задължението към Световната банка ще го изплаща държавата, след като си удръжа парите от холдинга.

С готвената схема правителството дори ще си икономисва по 10-20 милиона годишно за инвестиции в сектора, прогнозира Мутафчиев. По думите му не става ясно защо е необходима такава операция, тъй като дългосрочните и бъдещите задължения на БДЖ се покриват изцяло от договора за пътническите превози, чийто срок е 15 години.

Старите дългове на дружеството са за над 500 млн. лв, а с текущите задължения доближават 1 млрд. лв. Синдикатите, които готвят протести от 11 март твърдят, че в меморандума за кредит със Световната банка са заложени съкращения на над 30% от персонала до 2014 г. Те твърдят, че се мисли и за съкращаване на влакове и линии.

За предстоящата стачка на железничарите Мутафчиев заяви, че правителството не е успяло да убеди хората, че с действията си ще подобри състоянието на структурата. Според него потърпевши ще бъдат пътниците и железничарите, заради липсата на ясна визия за развитието на жп транспорта у нас.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 29.04   1672 г. – Армията на Луи XIV напада Холандия. 1770 г. – Джеймс Кук акостира край днешния Сидни (Австралия) и нарича залива Ботани 1859 г. – Започва...