Броят на месечно активните потребители на Facebook продължава да расте и се покачва с 13% до 1,49 милиарда за второто тримесечие на 2015 г. Хората, които влизат в най-популярната социална мрежа поне веднъж месечно се е увеличил с около 500 хиляди души спрямо първите три месеца на настоящата година. Около 65% от тях посещават Facebоок всеки ден, споделят от Би Би Си.
Растежът в активните потребители значително спомогна да се увеличат и приходите на компанията на Марк Зукърбърг, постигайки увеличение с 39% спрямо същия период миналата година, за да генерират печалби от 4,04 милиарда долара. За пореден път Facebook успя да изненада инвеститорите. Анализатори от Wall Street очакваха приходи от 3,99 млрд. долара, показва анкета на S&P Capital IQ.
Основният фактор за прогреса на социалната мрежа са мобилните устройства. Всеки ден 844 милиона абонати влизат във Facebook от смартфони или таблети, което е с 29% повече спрямо миналата година. Рекламните приходи, един от най-важните източници на печалби за социалната мрежа, се покачват с 43% на годишна база до 3,8 милиарда долара. Приблизително 76% от тях са осъществени на мобилни устройства.
„Това беше силно тримесечие за нашата компания“, коментира главният изпълнителен директор и основател на компанията Марк Зукърбърг. По думите му цифрите са най-актуалното доказателство за това, че силни и ликвидни марки плащат все повече за реклама в социалната мрежа.
Въпреки думите на Зукърбърг, Facebook отчете спад в общата си печалба за второто фискално тримесечие. Данните, изнесени в официалния доклад за печалбите на компанията през второто тримесечие на 2015 г., показват, че нетната печалба в периода между април и юни спада с 9% спрямо същия период миналата година. Така приходите на социалната мрежа за второто тримесечие възлизат на 719 милиона долара. По този начин печалбата на Facebook възлиза на 25 цента на акция, в сравнение с 30 цента година по-рано.
Според анализаторите, главният фактор, повлиял за спада, е преди всичко силното нарастване на разходите с 82% до 2,8 милиарда долара. От компанията на Зукърбърг обявиха, че разходите през тази година ще скочат с 65%, защото ще инвестират в нови проекти, служители и дългосрочни инициативи.