Потребителски съвети по повод отменените полети от и към летище София

16.04.2010 | 15:51
по статията работи:
Остават в сила задълженията на превозвачите на територията на ЕС за оказване на съдействие на пътниците и тяхното осведомяване за ситуацията
Потребителски съвети по повод отменените полети от и към летище София

Във връзка с отмяната на полети от летище София до някои европейски дестинации и обратно, Асоциация „Активни потребители" и Европейският потребителски център (ЕПЦ) призовават авиокомпаниите да спазват правата на пътниците, чакащи на летищата.

Отмяната на полети се наложи поради метеорологичните условия в Европа и облака вулканична пепел в атмосферата, заради който са затворени десетки летища в Европа. Това са извънредни обстоятелства, а в такива ситуации самолетните компании не са задължени да осигуряват законовите парични обезщетения на пътниците от отменените полети, уточняват от "Активни потребители" и ЕПЦ - България.

Остават обаче в сила задълженията на превозвачите на територията на ЕС за оказване на съдействие на пътниците и тяхното осведомяване за ситуацията.

При отмяна на полет авиокомпанията трябва да предложи на пътниците избор между следните възможности:

  • Пълно възстановяване на стойността на билета, в рамките на 7 дни или
  • Премаршрутиране, при първа възможност, към крайния пункт на пътуване или
  • Премаршрутиране към крайната дестинация на по-късна дата, удобна за пътника.

При закъснение на полет задълженията на превозвача са следните:

  • В случай на закъснение от два или повече часа - безплатна храна и напитки в зависимост от продължителността на чакане, също и изпращане на две безплатни съобщения (по телефон, факс или имейл);
  • В случай на закъснение от пет или повече часа - ако пътникът реши да не пътува, може да поиска връщане на пълната стойност на билета;
  • Ако полетът е отложен за другия ден, пътникът има право на безплатно настаняване в хотел и трансфер до него, както и право на храна.

Тези права са валидни за всички полети - редовни, чартърни и ниско бюджетни, припомнят от двете организации в помощ на потребителите.

Съветът към пътниците е да се запознаят с правата си в конкретната ситуация и да ги защитават, при нужда. В случай, че авиокомпанията не им осигури съдействие и се наложи да заплатят за храна, напитки и нощувки е важно да пазят всички касови бележки и други документи. Само така ще имат възможност да претендират за възстановяване на направените разходи.

Повече информация за правата на гражданите на ЕС при отменени пътувания можете да намерите в брошурата „Права при полет", публикувана на сайта на кампанията "В ЕС вие имате потребителски права. Отстоявайте ги!" (www.aktivnipotrebiteli.bg/kampania).

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...