Потребителското търсене в България е спаднало с 32%

07.05.2009 | 15:08
по статията работи:
Бизнесът показва антикризисни програми на изложение в Пловдив
Потребителското търсене в България е спаднало с 32%

Снимка: blog.nielsen.com

Антикризисни програми ще покажат участниците в 29-ия Международен панаир на потребителски стоки и технологии. Част от техните усилия да се справят с рецесията са новите продукти, които пускат на пазара. Това заяви Иван Соколов, главен директор на Международен панаир- Пловдив, на пресконференция по повод "Пролет 2009". Изложението ще се проведе от 12 до 17 май в Панаирния комплекс. В него ще участват близо 500 фирми от 21 държави, а страна партньор е Индонезия.

"Това ще е първият панаир по време на криза и няма как тя да не личи, защото изложенията са огледало на икономиката", коментира Иван Соколов. Той припомни, че потребителското търсене в България е спаднало с 32%, а износът ни е намалял с 27%. Наред с негативите от тежката ситуация обаче ще видим и успешни модели за оцеляване, смята главният директор.

В деня на откриването на панаира ще излезе първият брой на всекидневника „Новият глас", издание на Международен панаир-Пловдив. Вестникът и телевизия „Евроком България" ще подкрепят усилията на нашите партньори и клиенти за справяне с кризата, защото предоставят допълнителни възможности на фирмите да представят себе си и своите нови продукти, за да запазят пазарните си позиции, коментира Иван Соколов.

На изложението ще бъдат демонстрирани 20 иновации, от които 9 световни, 4 европейски и 7 за българския пазар. Ще стартира две нови изложби - "Стройтех Пролет", която е продължение на "Стройтех" от Есенния технически панаир, и «Хорека Пловдив», доразвиваща салона със същото име, където се експонира оборудване за хотели, ресторанти, кафетерии и магазини.

31 малки и средни предприятия от Индонезия ще покажат обзавеждане, накити от благородни метали и скъпоценни камъни, облекла, чанти, обувки, кожени изделия, осветителни тела, предмети за дома, произведения на занаятите, туристически услуги. 15-20 представители на министерства и агенции са включени в официалната делегация на Индонезия. Културна програма под патронажа на кмета на Пловдив Славчо Атанасов е предвидена за 12 май.

"Приехме поканата да станем страна партньор, защото България има стратегическо местоположение на Балканите и в Югоизточна Европа, намира се в центъра на един развиващ се пазар и може да бъде врата за нашите стоки към него", заяви посланикът на Индонезия у нас Иммануел Робърт Инкириванг. Той посочи, че добрите отношения между двете държави сега трябва да се доразвият в областта на икономиката, а Международен панаир Пловдив е подходящо място, защото е най-големият на Балканите. Участието ни като страна партньор е част от нашата подготовка да направим бързи крачки след кризата, заяви посланик Инкириванг.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...