Правят електронен регистър на предприемачите във фалит

21.02.2025 | 10:55
по статията работи: econ.bg
Причината са приетите промени в Търговския закон, с които се предвиди, че актовете в производствата по несъстоятелност, стабилизация и погасяване на задължения на предприемача се вписват или обявяват в регистъра по несъстоятелност
Правят електронен регистър на предприемачите във фалит
Снимка: под лиценза на creative commons

Министерство на правосъдието предлага нова Наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон, камена за обществено обсъждане.

Причината са приетите промени в Търговския закон, с които се предвиди, че актовете в производствата по несъстоятелност, стабилизация и погасяване на задължения на предприемача се вписват или обявяват в регистъра по несъстоятелност, който се води и поддържа от Министерството на правосъдието. Министърът пък трябва да издаде наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност.

В наредбата е записано, че регистърът е публичен и се води в електронна форма. Той е част от автоматизираната информационна система за производство по несъстоятелност и стабилизация (АИСПНС), която е достъпна на Единния портал на органите на изпълнителната власт в сектор „Правосъдие“.

В регистъра се открива електронна партида на предприемача след получаване на първия акт, подлежащ на обявяване или вписване. Електронната партида съдържа раздели „Данни за предприемача“, „Стабилизация“, „Несъстоятелност“ и „Погасяване на задължения“, чието съдържание е подробно уредено. Към електронната партида се води дело в електронна форма, в което се прилагат заявленията, документите, удостоверяващи вписаните обстоятелства, обявените актове и други документи. Всяко вписване и обявяване на обстоятелства и актове в регистъра получава регистърен номер, който е публичен.

Достъпът до вписаните обстоятелства и обявените актове в регистъра е свободен и безплатен. Регистърът осигурява възможност за извършване на справки чрез публични интерфейс на регистъра или информационната система за обмен на справочна  удостоверителна информация (RegiX).

Справките чрез публичния интерфейс на регистъра се извършват чрез търсене по определени критерии, които позволяват идентификация на предприемача и делото, във връзка с което се вписват или обявяват актове и обстоятелства в регистъра.

В допълнение на свободния достъп, регистърът предоставя по заявление и срещу заплащане на такса следните административни услуги: издаване на удостоверение, извършване на писмена справка за вписани обстоятелства, издаване на заверено копие на хартиен носител от електронен образ на заявление или приложения към него. Заявлението за предоставяне на административна услуга се подава по образец, който се публикува в Автоматизираната информационна система за производство по несъстоятелност и стабилизация.

Заявлението може да бъде подадено и в електронна форма през публично достъпен интерфейс в АИСПНС.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 18.02   1229 г. – Съгласно договор между императора на Свещената Римска империя Фридрих II и египетския султан Ал-Камил, християнските поклонници получават право да посещават...