През септември ще стартира обиколка на страната, с която ще бъде даден старт на третия етап на кампанията „Българските символи”. Тя ще продължи два месеца и ще акцентира върху избора на регионални
символи и мотивите на местните хора за избора им. Културните програми по места ще включват кръгла маса, кулинарни и фолклорни конкурси, хепънинги на площадите и други инициативи.
Обиколката ще бъде достъпна за свободно отразяване от журналисти и най-вероятно ще стартира от Родопите. Тя ще включва преминаване на Розовата долина с влак, пътуване със самолети до българското
Черноморие и пътуване по вода до Видин и Силистра. Това стана ясно днес по време на пресконференция в БТА на тема: „Трети етап на кампанията “Българските символи” - Какво предстои?”
След края на обиколката през ноември месец ще бъде извършено преброяване на гласовете и ще бъдат обявени начините, по които ще бъдат рекламирани и налагани българските символи във всички категории.
Това обясни Виолета Иванова, председател на УС на Българската асоциация за бизнес и туристическа информация (БАБТИ), която е инициатор на кампанията.
Регионалните медии в България са готови за отразяване на предстоящата обиколка. Всяка от тях е наясно с местните си символи и е готова да работи за подобряването имиджа им. Обиколката ще бъде
отразена както от вестници и телевизии, така и от интернет портали.
Символите, които ще бъдат избрани в кампанията „Българските символи”, трябва да влязат в регионалните стратегии за развитие на туризма, както и в Националната стратегия за развитие на туризма. Това
им включване би означавало, че те ще получат достатъчно финансиране за реклама.
В символите по региони, които ще участват в третия етап на проекта, се очаква да бъдат включени и нематериални символи. В това число се включват фолклорът, традициите, занаятите, обичаите,
българската кухня и др, обясни Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.
Първите пет символа в конкурса ще бъдат маркирани с плакети. Маркираните ще бъдат и победителите в регионалните конкурси. Идеята на Виолета Иванова е да бъдат изработени 111 хил. плакета за всеки
един квадратен километър на страната.
След избирането на Мадарския конник за символ на страната работата на туристическите фирми вече се улеснява – те лесно могат да посочат него като символ на страната, посочи още Драганов.
Миналата година Айфеловата кула е била посетена от 6.2 млн. души – за сравнение Рилският манастир е бил посетен от 720 хил. души или 12% от тези посетители. Този резултат е бил постигнат дори без
извършване на някаква реклама. В същото време посетителите на хълма Царевец за миналата година възлизат на около 5% от тези, които са посетили Айфеловата кула, а други 3%, или 240 хил. души, са
посетили Перперикон.
Председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова е дала устното си съгласие победителят в кампанията „Българските символи” да бъда избран за туристически символ на страната. Това е
станало още преди избирането на Мадарския конник.
В момента символ на българския туризъм е маслодайната роза. За нея под формата на реклама през последните 50 години са дадени над 50 млн. евро.