По-високи цени за поставяне и наем на рекламни елементи в общинските терени в София е предложила администрацията, съобщиха съветниците от БСП. Те се срещнаха в петък с асоциациите за външна реклама,
за да обсъдят предложената от общината нова наредба. Предвидените цени са с 50% по-високи от сегашните, каза общинарят Росен Малинов.
Предложението на администрацията предвижда за поставянето на билборд да се плаща между 200 и 1000 лв. в зависимост от големината му. За най-масовите съоръжения, които са по 12 кв.м, таксата ще е 700
лв. Увеличен е и наемът за рекламиране в общински терен. В зависимост от големината на билборда и зоната на града, в която е поставен, ще се плаща от 15 до 50 лв. на кв.м. Предвижда се в центъра да
няма реклами освен по покривите, а в широкия център те да са по-малки. Общината ще определи и типови съоръжения, които могат да се поставят в София, за да се уеднакви видът им, информира
Дневник.bg.
Ако бъдат приети, новите цени за рекламата ще важат 12 месеца. След това те ще се превърнат в начална цена при конкурсите за поставяне на билбордове. През това време общината трябва да определи къде
ще има външни реклами, какъв ще е видът им и освен това трябва да премахне незаконните билбордове.
Наредбата за рекламата ще бъде гласувана на заседанието на общинския съвет на 15 януари. Това е поредният опит да се въведе ред в тази дейност. Преди една година беше приет документ, който обаче беше
атакуван в съда от асоциациите за външна реклама, областния управител и граждани. Очаква се новият проект да не бъде обжалван поне от рекламните асоциации, защото те участваха в изработването му.