България насочва рекламната си кампания към потенциални клиенти в Германия, Великобритания и Русия, съобщи днес Ася Йосифова - ръководител на проект за национален маркетинг на туризма и информацията за предлаганите у нас туристически услуги. Бенефициент на проект за тази рекламна кампания, с бюджет около 8 млн. лв., е Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, съобщи БТА.
Германия и Великобритания и формират 34 процента от пътуванията в Европа. Русия е един от най-динамично развиващите се пазари, посочи Йосифова.
През 2009 г. България е била посетена от 740 хил. германци, както и от 287 хил. руснаци, и от 286 хил. жители на Великобритания. Тези държави са съответно на трето, четвърто и пето място по брой на туристи у нас за 2009 г., съобщи Йосифова.
Целта на проекта е петпроцентов ръст на туристите и три процент ръст на приходите от сектора за тригодишен период, допълни тя. Вече са избрани рекламните компании, които ще работят на пазарите в Германия и в Русия, предстои това да стане и за рекламния пазар във Великобритания.