Искам името на България да започне да се асоциира в Русия с добро, качествено и достойно сухо червено вино, заяви днес руският посланик у нас Н. Пр. Юрий Исаков, на среща с министъра на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов.
В момента името на България не се асоциира с добро и качествено вино, когато руският потребител влезе в магазина или поръча вино в ресторанта, заяви посланикът.
Страната ви има потенциал и реални възможности да промени това и да се върне на руския пазар с истински качествено, хубаво и достойно вино, каза още той.
Исаков поздрави новото правителство за добрия бизнес стил на работа - с малко думи, и свършени дела и подчерта, че във времето до предстоящата след месец междуправителствена българо-руска комисия очаква именно такъв подход - на конкретни идеи, предложения и решения.
Само така България може да се върне на руския пазар, където има памет за нейното успешно присъствие.
Снимка: МЗХ
От своя страна министър Найденов декларира твърдото намерение на настоящото правителство да продължи креативната политика на подкрепа на българското земеделие и на бизнеса. Той увери посланик Исаков, че една от целите и приоритетите ни е именно възстановяването на загубените позиции на руския пазар на вино, консерви, тютюневи изделия. Министърът посочи, че тази загуба е действително болезнена и България за първи път от много години насам е достигнала отрицателно търговско салдо със земеделски стоки през 2007 година.
Ценен резерв в тази посока са руските региони и провинции, даде идея за бизнеса още посланик Исаков. Според него те са много мобилни и дейни в осъществяването на международните си бизнес контакти, което би дало сериозни и бързи конкретни резултати.
На срещата специално внимание беше обърнато на създаването на постоянен български щанд с дегустационен център на Световен изложбен център (ВВЦ) в Москва. На него целогодишно може да се представят български продукти - сирене, консерви, вина. Освен това руската страна разчита на ускорено изграждане на ферибота Варна - Кавказ с логистичен център и митнически пункт, което би съдействало за още по-динамична бизнес комуникация, съобщи пресцентърът на Министерството на земеделието и храните.