Столичният общински съвет /СОС/ прие изменения и допълнения на наредба за преносваемите обекти.
На територията на Столична община наредбата регламентира разполагането на билбордове и рекламни съоръжения и схемите за заплащане на реклама. Измененията в наредбата са по предложение на общинския съветник от БСП Борислав Борисов.
С тези промени цените на рекламата се повишават от 50% до 100%. Според наредбата по 20 лв. на кв. м. ще се плаща на месец за поставяне на рекламни чадъри в центъра на София. За реклама с площ до 6 кв. м. в центъра цената е 40 лв. на кв. м. за месец, до 12 кв. м. - 30 лв. на месец, до 24 кв.м.-25 лв. за месец, над 24 кв. м. е 20 лв. Поставянето на временни рекламни елементи ще струва 25 лв. на кв. м. за месец, а на рекламни рисунки и графити 20 лв. на кв. м. За рекламни кампании е 20 лв. на ден.
След гласуването на наредбата кметът Бойко Борисов напусна гневен заседанието на СОС. Според него с приетите изменения няма да могат да бъдат гарантирани приходите от реклама, заложени в общинския бюджет, които са 12,5 милиона лева. Красимир Гергов и Любомир Павлов ще са много доволни, заяви кметът. Градоначалникът също е подготвил свой проект за рекламните съоръжения, който все още се разглежда в общинските комисии.
Бойко Борисов е категоричен, че в предложения от него проект ще се гарантира събирането на 12,5 милиона лева приходи от реклама каквато сума е заложена в общинския бюджет като приходи от реклама. Кметът лаконично заяви, че за нерешаването на проблемите с чистотата, охраната на училищата и детските градини и този за рекламата гражданите на София ще трябва да знаят, че трябва да се обръщат към Общинския съвет.
Борислав Борисов обясни, че новите промени в наредбата гарантират по-голяма прозрачност при събиране на приходите от реклама и могат да завишат постъпленията по този вид дейност от 5 до 10 милиона
лева. Борислав Борисов каза още, че при една много добра работа на общината могат да бъдат събрани приходи от реклама над 10 милиона лева./Източник: БГНЕС