Строителството на мост над река Дунав при Лом-Раст предвижда дългосрочна програма на Министерството на транспорта, съобщи в. "Монт Прес". Общо седем моста по реката между двете държави ще бъдат
изградени следващите години. Мостове ще има при Оряхово-Бекет, Никопол-Турну Мъгуреле, Свищов-Зимнич, втори при Русе-Гюргево, Тутракан-Олтеница, Силистра-Калъраш и Лом-Расту. Те ще са разположени по
на 100 км.
Стратегията се базира на прогнозите за значителното нарастване на пътниците и товарите, преминаващи през България. Транзитният поток по русенския мост се е увеличил с 43 на сто след присъединяването
на двете държави към Европейския съюз. Трафикът ще се увеличава и няма да бъде поет от него, както от този при Видин или от оряховския ферибот, категорични са експертите.
Мостът Лом-Раст ще поема трафика за автомагистралите “Хемус” и “Струма”, както и перспективното натоварване от местния трафик по републиканските пътища 11, 81 и 114. Той се очертава като
най-проблемен, тъй като липсва решение на румънската страна за строителството му, обясняват от транспортното министерство. Строителството му, както и на тези при Никопол-Турну Мъгуреле, Свищов-Зимнич
и Тутракан - Олтеница са отложени за далечното бъдеще.
Приоритетни се очертават мостовете при Оряхово-Бекет и Силистра-Калъраш. Там по предварително проучване се очаква най-голямо натоварване. За тях вече има заявена подкрепа от правителствата на Румъния
и България. Работните групи могат да започнат работа през следващата година, най-късно в началото на 2010 г. може да се обяви конкурс за концесионер и в началото на 2011 г. може да стартира
строителството, смятат от транспортното министерство.
Следващият приоритетен проект е изграждането на втори мост при Русе-Гюргево, така движението по двете съоръжения ще стане еднопосочно. За останалите четири ще се търсят възможности, след като станат
готови проектите на първите три.