За пръв път след 1989 г. Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите от Сандански участва на международното туристическо изложение "Пътешествия и туризъм МИТТ 2006", което се провежда в Москва
На изложението, което започна вчера, се представят четирите водещи хотела в града - "Интерхотел Сандански", "Свети Никола", "Медите" и "Панорама".
Туристическият бизнес в района преживява трудни времена след бума от гръцки туристи през предишните 2-3 години.
Местните хотелиери и туроператори виждат в руския пазар сериозен шанс за промяна на неблагоприятната конюнктура.
"Водещият руски туроператор "Солвекс", чиито представители наскоро ни гостуваха, предвижда ръст от 30% на руски туристи в България през тази година, но основно за черноморските ни курорти. Амбицията ни с участието на московската борса е да покажем, че не само българското Черноморие има потенциал", заяви г-жа Диана Донкова, зам.-изпълнителен директор на "Интерхотел Сандански – България" АД.
"Руснаците са благодатни туристи, нямаме езикови бариери. Ние трябва да ги върнем в Сандански", каза г-н Сашко Аджев, собственик и управител на 3 ресторанта в града.
"Недалновидни държавни решения от близкото минало усложниха бизнеса ни с Русия. Все пак ние работим добре с руски туроператори. Колегите обаче подчертават, че нямаме подобаваща реклама на турстическите продукти, които предлага град Сандански", коментира г-жа Невена Илиева, управител на туристическата агенция "Сантурс".
Руски туристи, пребиваващи тези дни в града, също подчертаха, че градът и регионът имат нужда от много силна реклама в Русия.
"Март е месецът на ваканциите в Москва. Всички се питат къде да оползотворят отдиха си. Но ние не ви познаваме, необходима ви е много повече реклама у нас", каза д-р Галина Амелиева, която, заедно в внуците си, е възхитена от въздуха, минералните извори и обслужването в Сандански.
"Тук, в Москва, има огромен интерес към България и Гърция", каза в специално интервю за sandanski1.com по телефона г-н Илия Пасков, председател на Сдружението на хотелиерите и ресторантьорите в Сандански. "Новата ни рекламна визия получи адмирации".
За участието си в московското "Пътешествия и туризъм МИТТ 2006" Сдружението подготви специална 16-странична луксозна брошура на руски език, акцентът в която са spa & wellness процедурите.
Освен хотели от Сандански и Мелник, в изданието са представени казина, фирми от строителния бизнес, ресторанти, туроператори, винарни.
Специално внимание е отделено на местността Рупите и храма на Ванга, която е особено популярна в Русия. /Sandanski1.com