Сключваме с Чехия споразумение в областта на туризма

18.02.2005 | 17:10
по статията работи: econ.bg
Очакваният ръст на чешките туристи в България през 2005 година е 30%
Споразумение за сътрудничество в областта на туризма между България и Чехия се очаква да бъде подписано в края на месец май. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Димитър Хаджиниколов след срещата си с Ивана Ханачикова, генерален директор на направление "Туризъм" в чешкото Министерство на регионалното развитие. Двамата са се договорили в края на май 2005 година да се проведе и българо-чешка работна среща, на която да се обмени опит в усвояване на структурните фонове на ЕС и разработката на проекти в областта на туризма.

Очакваният ръст на чешките туристи в България през 2005 година е 30 %. Това потвърдиха чешките туроператори на работна закуска днес със заместник-министър Хаджиниколов и изпълнителния директор на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов в посолството на Република България в Чехия. Домакин на работната закуска беше посланикът на Република България в чешката република Мартин Томов.

Най-големият чешки туроператор "Александрия" планира сериозни инвестиции в района на Приморско и Царево. Валентин Духлев, изпълнителен директор на "Александрия", прояви интерес към новия закон за насърчаване на инвестициите и възможностите за подкрепа на държавата при големи проекти.

Покачването в ръста на чешките туристи в България е трайна тенденция през последните три години и се очаква да продължи. През 2004 г. България е посетена от 102 045 чешки туристи, което е с 30.17%  повече в сравнение с предходната година.

Основното предизвикателство сега е страната ни да бъде наложена не само като морска дестинация, но и като място за целогодишен туризъм- в това число SPA и конгресен. Един от основните въпроси, които зададоха туроператорите, предлагащи България, е този за националната реклама на туризма. Бисер Ялъмов съобщи, че до месец интернет страницата на Агенцията по туризъм ще има чешка версия, което е голямо предимство за туроператорите. Той представи и новите рекламни мартериали на агенцията, които са с единна визия и показват различните туристически продукти – летен, зимен, винен, културен, селски и други.

Димитър Хаджиниколов подчерта, че от 2001 година досега средствата за национална реклама на туризма са се увеличили осем пъти. Той представи новото лого, с което страната ни вече се представя на международните изложения. Туроператорите получиха електронната версия на издадения преди дни от Министерството на икономиката наръчник за използване на логото и заявиха готовност да го включат в рекламните си материали за България.

Обща беше оценката на туроператорите, че в момента България връща сериозно позициите си като добре позната и предпочитана дестинация за чешките туристи. Решено беше на изложението през 2006 година в Прага страната ни да се представи на двойно по-голяма изложбена площ.

Посланникът на Р България в чешката република Мартин Томов обяви по време на дискусията, че по предварителни данни България става вторият по големина партньор на Чехия на Балканите след Турция, измествайки Хърватска, Румъния и Гърция.

ECON.BG

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....