Очакваният ръст на чешките туристи в България през 2005 година е 30 %. Това потвърдиха чешките туроператори на работна закуска днес със заместник-министър Хаджиниколов и изпълнителния директор на Агенцията по туризъм Бисер Ялъмов в посолството на Република България в Чехия. Домакин на работната закуска беше посланикът на Република България в чешката република Мартин Томов.
Най-големият чешки туроператор "Александрия" планира сериозни инвестиции в района на Приморско и Царево. Валентин Духлев, изпълнителен директор на "Александрия", прояви интерес към новия закон за насърчаване на инвестициите и възможностите за подкрепа на държавата при големи проекти.
Покачването в ръста на чешките туристи в България е трайна тенденция през последните три години и се очаква да продължи. През 2004 г. България е посетена от 102 045 чешки туристи, което е с 30.17% повече в сравнение с предходната година.
Основното предизвикателство сега е страната ни да бъде наложена не само като морска дестинация, но и като място за целогодишен туризъм- в това число SPA и конгресен. Един от основните въпроси, които зададоха туроператорите, предлагащи България, е този за националната реклама на туризма. Бисер Ялъмов съобщи, че до месец интернет страницата на Агенцията по туризъм ще има чешка версия, което е голямо предимство за туроператорите. Той представи и новите рекламни мартериали на агенцията, които са с единна визия и показват различните туристически продукти – летен, зимен, винен, културен, селски и други.
Димитър Хаджиниколов подчерта, че от 2001 година досега средствата за национална реклама на туризма са се увеличили осем пъти. Той представи новото лого, с което страната ни вече се представя на международните изложения. Туроператорите получиха електронната версия на издадения преди дни от Министерството на икономиката наръчник за използване на логото и заявиха готовност да го включат в рекламните си материали за България.
Обща беше оценката на туроператорите, че в момента България връща сериозно позициите си като добре позната и предпочитана дестинация за чешките туристи. Решено беше на изложението през 2006 година в Прага страната ни да се представи на двойно по-голяма изложбена площ.
Посланникът на Р България в чешката република Мартин Томов обяви по време на дискусията, че по предварителни данни България става вторият по големина партньор на Чехия на Балканите след Турция, измествайки Хърватска, Румъния и Гърция.