Фериботният терминал е разположен на площ от 65 189 кв. м и е първата в България концесия "на зелено" за публична инфраструктура (договор на принципа BOT – построй-експлоатирай-предай). Срокът на концесионния договор е 35 години. Едновременно с това българската държава изгради КПП и пътната връзка до терминала. “Това е изключително добър пример за успешно публично-частно партньорство”, посочи Константин Ненов.
Концесията за терминала беше спечелена от Дунавски индустриален парк АД на публичен конкурс, обявен от Министерство на транспорта през декември 2005 г. Концесионният договор беше подписан през февруари 2006 г., а построяването на самия терминал бе реализирано предсрочно в края на декември 2006 година. В началото на 2007 г. Министерството на транспорта определи чрез конкурс за превозвач по фериботната линия Силистра-Кълъраш дружеството 'Източно речно параходство" ЕООД, дъщерно на ДИП.
Едновременно с откриването на фериботната линия Силистра-Кълъраш ДИП ще стартира и дейността на индустриална зона в Силистра на територия от около 40 ха. Индустриалната зона разполага с кейова стена от 900 метра на брега на Дунав, която през следващите месеци ще бъде оборудена като многофункционално товарно пристанище. Това е единственото място по река Дунав, където могат да акустират кораби река-море.
Индустриалната зона ще предлага изключително благоприятни условия за инвеститори, които искат да се възползват от създадената инфраструктура за развитие на логистични и индустриални дейности – жп връзки, промишлено и питейно водоснабдяване, пречиствателна станция и др.
Общите инвестиции, които “Алфа финанс” до момента реализира в този проект – фериботния терминал, транспортните средства и индустриалната зона, надхвърлят 13 млн. евро. За доизграждането на пристанището и зоната в следващите 2 години ще бъдат вложени поне още толкова средства.