До 2022 г. ще бъдат изградени още 635 км автомагистрали и над 17 000 км пътища от първи, втори и трети клас на републиканската мрежа ще бъдат рехабилитирани. Това гласи Стратегията за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната оперативна програма за изпълнението й до 2022 г., приети от Министерски съвет.
Като приоритетна цел е посочено завършването на автомагистралите "Хемус", "Струма", "Марица", "Черно море" и "Калотина".
Освен списък с приоритетни проекти, финансов план и програми за развитие на транспортната инфраструктура, стратегията съдържа и анализ на състоянието на републиканската и общинска пътна мрежа, общата дължина, амортизационно състояние, състоянието на пътните съоръжения, статистика и прогноза за трафика и интензивност на движението. Тя набелязва и нужните законови промени, които да са в съответствие с увеличения брой на моторните превозни средства, тяхната товароносимост, както и нарасналия транзитен трафик след приемането ни в ЕС.
Документът е ключов за развитието на пътната инфраструктура в България през настоящия програмен период на ЕС, за по-бързото регионално сближаване, за устойчивото развитие на икономиката и подобряване на качеството на околната среда, се посочва в мотивите към стратегията.
Програмата представлява и своеобразна платформа за координация и концентрация на ресурси, включително международни финансови споразумения. Така ще се постигне максимален ефект от средствата, инвестирани в поддръжката, рехабилитацията и развитието на пътищата в България.
По думите на регионалния министър Лиляна Павлова се работи много активно по цялото трасе на Северната тангента.
"Видяхме, че голяма част от съоръженията - мостовете, които имаме, за да можем да има включване от много места по трасето, са в доста напреднала фаза, а някои от тях даже са почти завършени", посочи министър Павлова.